חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
✦ בשל עומס ייתכן וזמני המשלוחים יתארכו עד 7 ימי עסקים ✦
✦ בשל עומס ייתכן וזמני המשלוחים יתארכו עד 7 ימי עסקים ✦

שבר בעצם הבריח והדרך הכי מהירה לטפל בו

תקציר הפוסט

שבר בעצם הבריח (Clavicula) מכונה גם עצם הצוואר, היא עצם ארוכה המהווה חלק מחגורת הכתף. מחברת בין חלקה העליון של עצם החזה ובין השכם, ומהווה חלק ממפרק הכתף. מקור השם בלטינית (Clavicula – “מפתח קטן”) ניתן לה על פי תכונתה להסתובב סביב ציר האורך שלה, בזמן הרמת הזרוע (תנועה הניתנת למישוש בעזרת היד השנייה).
שבר בעצם הבריח (Clavicle fracture) נפוץ בקרב ספורטאים בענפי סקי, אופנועי שטח ורכיבת אופניים, ונגרם כתוצאה מנפילה או תאונה.

הוא נפוץ גם בקרב ילדים ומבוגרים צעירים ולעיתים אצל יילודים בעת לידה מורכבת.
המצב השכיח הגורם לשבר הוא נפילה ישירות על הכתף, שכיחים פחות הם חבלה ישירה לעצם הבריח או נפילה על יד מושטת לבלימה. 
הסימפטומים יהיו בדרך כלל: כאב במקום השבר, ירידה ביכולת להזיז את היד כתוצאה מהשבר, נפיחות או בליטה באזור, חוסר סימטריה בקו הכתפיים.

כיצד מטפלים בשבר בעצם הבריח?

בהתאם לאבחון שיעשה הן על ידי בדיקת פיזית והן על ידי צילום רנטגן, יחליט הרופא המטפל כיצד לטפל בשבר. כמעט בכל המקרים הטיפול בשבר בעצם הבריח יהיה קיבוע ושימוש במתלה יד. הקיבוע מאפשר לעצם להתאחות. משך ההחלמה משתנה בהתאם לחומרת הפציעה ויכול לנוע בין שישה שבועות לשלושה חודשים. במידה ומדובר בפציעה של שבר מורכב, יחליט הרופא על ניתוח. בדרך כלל יוחלט על ניתוח כאשר נראית תזוזה של חלקי העצם השבורה, שבר מרוסק, שבר פתוח ו/או התפתחות של מספר שברים. במהלך הניתוח תוחזר העצם למבנה האנטומי שלה על ידי קיבוע באמצעים מלאכותיים.

התאוששות והחלמה

התאוששות והחלמה משבר משתנה מאדם לאדם בהתאם לדרגת הפציעה. במהלך ההחלמה יופיעו תסמינים של כאב, חוסר נוחות ונוקשות באזור מפרק הכתף. חשוב להקפיד על הקיבוע ועל מנוחה ככל האפשר. כאשר התסמינים חולפים ובהמלצת רופא יש להתחיל בתהליך של שיקום ופיזיותרפיה. בתהליך השיקום יבוצעו תרגילים לחיזוק הכתף, עבודה על טווחי תנועה והשבת הפעילות הנורמלית של מפרק הכתף.

כיצד ניתן להאיץ החלמה של שבר בעצם הבריח?

כאשר נוצר שבר בעצם הבריח מתחיל תהליך טבעי של בניית העצם באזור השבור. תהליך זה יכול לארוך מספר שבועות ואף מספר חודשים, בהתאם לקצב ההתחדשות האישי של האדם הפצוע. ניתן להאיץ את התהליך על ידי צריכת תוסף סידן קרבונט אמורפי, אשר הוכח כי נספג עד פי 4.2 יותר מכל תוסף סידן אחר.

בנוסף, באזור הפגוע של העצם נוצרת סביבה חומצית. בניגוד לתוספי סידן אחרים, מתרחשת גם ספיגה ייחודית של הקרבונט, ובכך מועברת לגוף תרכובת בסיסית (אלקלית) שסותרת את החמצת בעצמות, והופכת מיידית לביקרבונט – המולקולה שמשמשת כמייצבת החומציות הדומיננטית בגופנו. תוסף הסידן האמורפי מביא לאזור העצם הפגועה מטען גבוה יותר של סידן וגם פועל כנגד החומציות. לכן נוצרת ההאצה של בניית העצם מחדש.

האם ניתן למנוע שבר בעצם הבריח?

כיוון ששבר בעצם הבריח נגרם כמעט תמיד כתוצאה מחבלה או נפילה, לא ניתן למנוע את השבר באופן מוחלט. אולם שמירה על רמות סידן תקינות בשגרה יכולות לסייע בחיזוק העצמות. כאשר עצמות הגוף חזקות, גם במקרה של חבלה או נפילה תיתכן פגיעה פחות חזקה לעצם. לספורטאים ומבוגרים צעירים, מומלץ לצרוף תוסף סידן קרבונט אמורפי לחיזוק העצמות והגוף ומניעת פציעות.

שתפו:

Facebook
Twitter
LinkedIn

למידע נוסף ולהזמנות צרו קשר:

מאמרים נוספים

אוסטאופורוזיס תזונה

אוסטאופורוזיס תזונה – המלצות תזונתיות להתמודדות עם המחלה

אוסטאוארטריטיס

אוסטאוארטריטיס – כל מה שכדאי לדעת

אוסטאוארטריטיס היא דלקת מפרקים ניוונית הנפוצה והאגרסיבית ביותר. בכתבה הבא נסקור תסמינים ודרכי טיפול אשר יסייעו לכם במידה ואתם סובלים מהמחלה.
שיפור בצפיפות העצם

האם אפשר לשפר צפיפות עצם? הוכחה מחקרית

במחקר כפול סמיות ייחודי שכלל 35 נשים הסובלות מאוסטאופניה, נצפו תוצאות מובהקות שהראו שיפור בצפיפות העצם וכן עדויות ביולוגיות למניעת דלדול עצם אצל נשים שצרכו 400 מ”ג סידן ננו אמורפי ביום (שתי קפליות דנסיטי של 200 מ”ג).
מזונות עשירים בסידן

39 מזונות עשירים בסידן שכדאי להכיר (וגם לצרוך)

מהם המזונות העשירים בסידן מקבוצות מוצרי החלב והירקות? מהן “פצצות הסידן”? וגם: טיפים להורים שביניכם.
קרבונט

כל מה שרציתם לדעת על קרבונט: מדריך פשוט

האם אי פעם תהיתם מניין נוצרים הגזים במשקאות המוגזים שלכם או על איך אבקת האפייה עובדת? זה קרבונט! במאמר זה, נסביר על הקרבונט בצורה קלה ומהנה ויש גם הפתעה: איך קרבונט קשור למנגנון האנטי דלקתי של הגוף שלנו. 
קרוהן ותזונה

קרוהן ותזונה – כיצד תזונה מותאמת מסייעת לחולי קרוהן

במאמר הבא נסקור מהם המזונות המומלצים לחולים במחלת הקרוהן והאם שינוי תזונתי יכול לסייע בהפחתת תסמיני הדלקת. בנוסף – גישות תזונה שונות ופיתוח מדעי פורץ דרך. כנסו לקרוא.
מחקר חולי קרוהן סורוקה

גיוס חולי קרוהן למחקר קליני בבית החולים סורוקה

חולי קרוהן? המכון לגסטרואונקולוגיה, בית החולים סורוקה מגייס מתנדבים חולי קרוהן בינוניים וקשים לניסוי רפואי. טיפול בסידן קרבונט אמורפי לשיפור במצבם של חולי קרוהן בינוניים וקשים.
קרוהן והריון

מחלת קרוהן והריון – כל מה שחשוב לדעת

במאמר זה נתעמק בקשר המורכב בין מחלת קרוהן והריון. נדבר על ההשלכות העמוקות שעלולות להיות למחלה על פוריות האישה. מאמר זה נועד לסייע לנשים חולות קרוהן עם האתגרים והשיקולים העומדים בפניהן לקראת ההריון, וכיצד להיערך לקראתו בעקבות המחלה. 
מנופאוזה

מנופאוזה – תופעות גיל המעבר ודרכי טיפול

תופעות גיל המעבר יכולות להיות מטרידות ולהפריע לשגרת החיים. רוב הנשים יסבלו בעיקר מגלי חום ומאי סדירות במחזור. במאמר זה מידע חשוב על גיל המעבר שבאמצעותו תוכלי ללמוד כיצד להיערך אליו נכון. דרכי טיפול מומלצות, ומה הסכנה הכי גדולה שגיל המעבר מביא עימו. 
סידן אמורפי מחקר

אמורפיקל – רשימת המחקרים המלאה בהשתתפות החברה

במאמר זה תוכלו למצוא קישורים לכל המחקרים של אמורפיקל שפורסמו בשנים האחרונות החל מהוכחת הספיגה המוגברת של סידן קרבונט אמורפי וכן מחקרים שבוצעו בתחום העצם, אוסטאופורוזיס, הסרטן, החלל, קורונה, הפריה חוץ גופית ועוד
דילוג לתוכן