חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
✦ בשל עומס ייתכן וזמני המשלוחים יתארכו עד 7 ימי עסקים ✦
✦משלוח חינם בהזמנת 2 מוצרים ומעלה✦

מחקר בנושא הגברת ספיגת סידן בגוף

חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון פיתחו טכנולוגיה ייחודית לייצוב קלציום קרבונט אמורפי (ACC)

סידן נחשב לאחד המינרלים החשובים ביותר בגוף האדם לשמירה על מסת עצם ובריאות כללית. צריכה בלתי-מספקת של סידן יכולה לגרום לאוסטאופורוזיס וספיגת סידן לא מספקת.

כיום, רוב המבוגרים מגיעים לצריכת הסידן היומית שלהם באמצעות תוספי מזון.

חוקרי אוניברסיטת בן גוריון בנגב (BGU), פיתחו טכנולוגיה ייחודית המייצבת קלציום קרבונט אמורפי (ACC), אשר מספק שיעורי ספיגה ושימור ביולוגיים גבוהים משמעותית ממקורות סידן אחרים המשמשים כתוספי סידן. מחקר זה פורסם בכתבי העת המדעיים “Nanotech Now” ו-“Science Daily”.

ספיגת סידן

למאמר מתוך כתב העת המדעי “Nanotechnology Now”

למאמר מתוך כתב העת המדעי “Science Daily”

מה מעכב ספיגת סידן בגוף?

יש לנו חדשות בשבילך…

לא כל הסידן שאנו צורכים באמצעות המזון, נספג במערכת העיכול. אדם ממוצע סופג רק כ-30% מהסידן שבמזון, אך מספר זה משתנה בהתאם לסוג המזון. גורמים המשפיעים גם הם על ספיגת הסידן מהמזון, למשל:

  • כמות הסידן: ככל שכמות הסידן הנצרכת עולה – יעילות ספיגתו פוחתת.
  • גיל: ספיגת הסידן יכולה להגיע גם ל-60% בקרב פעוטות וילדים קטנים, הזקוקים לכמויות גדולות של סידן לבניית העצם. ספיגת הסידן יורדת לטווח של 20%-15% בבגרות, וממשיכה לצנוח עם הגיל.
  • אי צריכה מספקת של ויטמין D: ויטמין זה, הנצרך באמצעות המזון או/ו חשיפה לשמש – משפר את יעילות ספיגת הסידן בגוף.
  • מרכיבים במזון: חומצה אוקסאלית וחומצה פיטית, הנמצאות במספר מזונות, נקשרות לסידן ועשויות לעכב את ספיגתו. מזונות אלה כוללים תרד, בטטות, שעועית, ודגנים מלאים העשירים בסיבים תזונתיים, אגוזים, זרעים, וסויה. האפקט של אותם מזונות על ספיגת הסידן משתנה בין אדם לאדם.

 

מה מעכב ספיגת סידן בגוף

 

מהם הגורמים המשפיעים על הפרשת הסידן בשתן, בצואה ובזיעה?

  • נתרן: צריכה גבוהה של נתרן מגבירה הפרשת סידן בשתן.
  • חלבונים: צריכה גבוהה של חלבונים מגבירה את הפרשת הסידן בשתן. יחד עם זאת, מחקרים חדשים מראים שבמקביל לכך, צריכת החלבון גם מעלה את ספיגת הסידן במעי, ולכן קשה לדעת את השפעתה על מאזן הסידן הכללי בגוף.
  • קפאין: הקפאין שנמצא בקפה ובתה יכול להגביר בצורה מועטה את הפרשת הסידן מהגוף ולהקטין את הספיגה. כוס קפה אחת יכולה לגרום לאיבוד של כ- 3-2 מ”ג סידן.
  • אלכוהול: עשוי להפחית את ספיגת הסידן בגוף ולגרום לעיכוב פעילות אנזימים בכבד. כמות האלכוהול הדרושה על מנת להשפיע על מאזן הסידן בגוף אינה ידועה.
  • פירות וירקות: חומצות מטאבוליות שמופקות בגוף בעקבות דיאטה עשירה בחלבון ודגנים, מגבירות את הפרשת הסידן. צריכת פירות וירקות מביאה לסתירה של אותן חומצות – כך שהפרשת הסידן פוחתת. יחד עם זאת, לא ברור אם צריכה מוגברת של פירות וירקות יכולה להשפיע על צפיפות העצם.

 

איך לשפר ספיגת סידן? הדור החדש של הסידן

במידה ואינך צורך את מינון הסידן היומי המומלץ ע”י משרד הבריאות, חשוב לדבר על כך עם רופא המשפחה שלך או תזונאי ולבחון את הצורך בהשלמת תזונתית באמצעות תוסף.

DENSITY, הינו תוסף סידן אמורפי מהדור החדש , אשר הוכח קלינית שנספג פי 2 עד פי 4.6 יותר מקלציום קרבונט גבישי מוקד שירות הלקוחות שלנו ישמח לתת לך מידע נוסף.

 

Amorphicure דנסיטי

שתפו:

Facebook
Twitter
LinkedIn

למידע נוסף ולהזמנות צרו קשר:

מאמרים נוספים

אוסטאופורוזיס תזונה

אוסטאופורוזיס תזונה – המלצות תזונתיות להתמודדות עם המחלה

אוסטאוארטריטיס

אוסטאוארטריטיס – כל מה שכדאי לדעת

אוסטאוארטריטיס היא דלקת מפרקים ניוונית הנפוצה והאגרסיבית ביותר. בכתבה הבא נסקור תסמינים ודרכי טיפול אשר יסייעו לכם במידה ואתם סובלים מהמחלה.
שיפור בצפיפות העצם

האם אפשר לשפר צפיפות עצם? הוכחה מחקרית

במחקר כפול סמיות ייחודי שכלל 35 נשים הסובלות מאוסטאופניה, נצפו תוצאות מובהקות שהראו שיפור בצפיפות העצם וכן עדויות ביולוגיות למניעת דלדול עצם אצל נשים שצרכו 400 מ”ג סידן ננו אמורפי ביום (שתי קפליות דנסיטי של 200 מ”ג).
מזונות עשירים בסידן

39 מזונות עשירים בסידן שכדאי להכיר (וגם לצרוך)

מהם המזונות העשירים בסידן מקבוצות מוצרי החלב והירקות? מהן “פצצות הסידן”? וגם: טיפים להורים שביניכם.
קרבונט

כל מה שרציתם לדעת על קרבונט: מדריך פשוט

האם אי פעם תהיתם מניין נוצרים הגזים במשקאות המוגזים שלכם או על איך אבקת האפייה עובדת? זה קרבונט! במאמר זה, נסביר על הקרבונט בצורה קלה ומהנה ויש גם הפתעה: איך קרבונט קשור למנגנון האנטי דלקתי של הגוף שלנו. 
קרוהן ותזונה

קרוהן ותזונה – כיצד תזונה מותאמת מסייעת לחולי קרוהן

במאמר הבא נסקור מהם המזונות המומלצים לחולים במחלת הקרוהן והאם שינוי תזונתי יכול לסייע בהפחתת תסמיני הדלקת. בנוסף – גישות תזונה שונות ופיתוח מדעי פורץ דרך. כנסו לקרוא.
מחקר חולי קרוהן סורוקה

גיוס חולי קרוהן למחקר קליני בבית החולים סורוקה

חולי קרוהן? המכון לגסטרואונקולוגיה, בית החולים סורוקה מגייס מתנדבים חולי קרוהן בינוניים וקשים לניסוי רפואי. טיפול בסידן קרבונט אמורפי לשיפור במצבם של חולי קרוהן בינוניים וקשים.
קרוהן והריון

מחלת קרוהן והריון – כל מה שחשוב לדעת

במאמר זה נתעמק בקשר המורכב בין מחלת קרוהן והריון. נדבר על ההשלכות העמוקות שעלולות להיות למחלה על פוריות האישה. מאמר זה נועד לסייע לנשים חולות קרוהן עם האתגרים והשיקולים העומדים בפניהן לקראת ההריון, וכיצד להיערך לקראתו בעקבות המחלה. 
מנופאוזה

מנופאוזה – תופעות גיל המעבר ודרכי טיפול

תופעות גיל המעבר יכולות להיות מטרידות ולהפריע לשגרת החיים. רוב הנשים יסבלו בעיקר מגלי חום ומאי סדירות במחזור. במאמר זה מידע חשוב על גיל המעבר שבאמצעותו תוכלי ללמוד כיצד להיערך אליו נכון. דרכי טיפול מומלצות, ומה הסכנה הכי גדולה שגיל המעבר מביא עימו. 
סידן אמורפי מחקר

אמורפיקל – רשימת המחקרים המלאה בהשתתפות החברה

במאמר זה תוכלו למצוא קישורים לכל המחקרים של אמורפיקל שפורסמו בשנים האחרונות החל מהוכחת הספיגה המוגברת של סידן קרבונט אמורפי וכן מחקרים שבוצעו בתחום העצם, אוסטאופורוזיס, הסרטן, החלל, קורונה, הפריה חוץ גופית ועוד
דילוג לתוכן