חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
✦ בשל עומס ייתכן וזמני המשלוחים יתארכו עד 7 ימי עסקים ✦
✦ בשל עומס ייתכן וזמני המשלוחים יתארכו עד 7 ימי עסקים ✦

המדריך המקוצר: איך לצלוח את העליות במרתון ירושלים ולהתאושש מהר

תקציר הפוסט

איך לצלוח את העליות במרתון ירושלים

לקראת מרתון ירושלים שיתקיים בסוף השבוע הקרוב, ביקשנו מחי פרחי, מאמן ריצה בכיר, שיספר לנו איך לצלוח את העליות במרתון ירושלים ואיך להתאושש מהר. חי פרחי, בעל שיא אישי במרתון של 2:24 שע’ בעבר, וכיום מאמן ריצה וספורטתרפיסט משתף מהניסיון שלו. מרתון ירושלים הוא אחד המרתונים המאתגרים ביותר בעולם, וזאת בשל תוואי הריצה. בין אם אתם משתתפים בריצת 5 ק”מ, 10 ק”מ, חצי מרתון או המרתון, אתם עומדים להתנסות במסלולים מאתגרים שכל אחד מהם יכלול לא מעט עליות.

חי פרחי, מאמן ריצה וספורטתרפיסט
חי פרחי, מאמן ריצה וספורטתרפיסט, מומחה לשיקום פציעות ריצה

איך לצלוח את העליות במרתון ירושלים

1. הכירו את המסלול ואיפה העליות
“תחילה חשוב להכיר את המסלול. זה נכון לגבי כל מרוץ, ולא רק לגבי מרתון ירושלים”, מסביר חי. “ברגע שאתם יודעים כמה עליות ואיפה הן נמצאות במסלול, כבר אתם מגיעים מוכנים גם בראש, איפה יכול להיות יותר קשה לאורך המסלול. חשוב להסתכל במפות המסלולים לפני כל מרוץ, וכל אחד לפי המרחק שבו הוא משתתף ולבצע את ההכנה הזו”.

2. יש לבצע הכנה ייעודית לריצה
“כמובן זה לא מחייב, אבל מי שמבצע בתוכנית האימונים שלו אימוני עליות, בוודאי שזה יכול לסייע לו גם במרתון ירושלים. בסופו של דבר אימוני עליות הם אימונים מאד חשובים לכל רץ, הם מחזקים, ובחיזוק של הגוף אנחנו מונעים פציעות, וכמובן אנחנו לומדים לרוץ בעליות. אין ספק שמי שהתאמן במסלולים עם עליות יהיה לו יותר קל במרתון ירושלים”.

3. אל תלחמו בעליות!
הטיפ החשוב ביותר של חי למשתתפים במרתון ירושלים, בין אם יש להם יותר או פחות ניסיון בעליות הוא: “לא נלחמים בעליות! להיות עם האצבע על הדופק. שמים לב מה הקצב הנכון. הרבה אנשים חושבים שכיוון שיש עלייה, בשביל לא להפסיד זמן, צריך לעלות אותה יותר מהר. זו טעות כמובן. בייחוד במסלול רבוי עליות. צריך לחלק את הכוחות נכון. ריצה בעלייה מביאה לעלייה מהירה בדופק, השרירים שלנו מתחמצנים יותר מהר, ואנחנו לא רוצים “להישרף” כבר בעלייה הראשונה. אז לא להילחם, להיות עם העיניים על הקצב, וגם אם חווים ירידה קלה בקצב בריצה בעלייה, זה לא נורא, אנחנו שומרים כוחות לעליות הבאות. השיטה שלי היא להסתכל שלושה מטר קדימה ולדמיין שאנחנו כמו בריצה במישור”.

4. ph ספורט להתאוששות מיטבית
“באופן כללי אני ממליץ לקחת שקית של ph ספורט לפני הריצה ואחת כמובן בסיום הריצה. זה מאיץ התאוששות ואני מרגיש את האפקט גם על עצמי. בריצה במסלולים מאתגרים כמו במרתון ירושלים, זה חשוב אף יותר ואני ממליץ בחום לצרוך את האבקה”. מסכם חי.

מה קורה לכם בגוף אחרי ריצה

בזמן ואחרי פעילות גופנית עצימה מתרחשים מספר תהליכים בגוף. כמו למשל נזק מיקרוסקופי לשריר, עלייה ברמת החומציות של התאים וכן פעילות אנטי דלקתית. אם נטפל בתהליכים האלו, נוכל להגיע מאוששים יותר לאימון הבא. כך קורה בדיוק עם האבקה של ה pH ספורט. בטכנולוגיה פורצת דרך, הצליחה חברת אמורפיקל לפתח פיתרון לספורטאים להתאוששות מהירה אימונים. צפו בסרטון:

ph ספורט – התאוששות מהירה מאימונים

חברת אמורפיקל, היא החברה היחידה בעולם שהתייחסה לנושא הדלקות אצל ספורטאים בראייה חדשה פורצת דרך. הפיתוח החדשני של אמורפיקל מתבסס על טכנולוגיה היברידית: מינרלים ננו-אמורפיים היודעים להגיע לאזור הדלקתי תוך חיקוי המנגנון הטבעי של הגוף בהתמודדות מול דלקות. עבור ספורטאים הסובלים מריבוי דלקות באופן תמידי, מהווה הפתרון של אמורפיקל גיים ציינג’ר אמיתי בכל הקשור במיקסום ההתאוששות שלהם.

הטכנולוגיה ההיברידית, מצד אחד מנטרלת את הדלקת ומצד שני בונה את העצם/שריר/גיד ובכך נותנת מענה על הצורך הדחוף ביותר של כל ספורטאי ולא משנה הענף בו הוא עוסק: להגיע רענן לאימון או לתחרות הבאה לאחר שהתאושש בצורה אופטימלית. פריצת הדרך מאפשרת לספורטאים להתאושש במהירות מאימונים, ובמקרה של פציעה אקוטית או דלקת-כרונית, תהליך השיקום מהיר יותר באופן משמעותי.

עדויות של עשרות ספורטאים מענפים שונים שהחלימו מפציעות רבות, שברי טראומה, שברי מאמץ, קרעים בגידים, דלקות בגידים, רצועות, שרירים ופציעות רבות נוספות, מראות כי תוספת של pH ספורט, קיצרה את זמן ההחלמה ואפשרה חזרה מהירה לפעילות גופנית. לאחרונה פורסם מחקר שהוכיח בצורה חד משמעית. סידן קרבונט אמורפי משפר ביצועים.

לכבוד מרתון ירושלים, ניתן לרכוש את ה-ph ספורט במחיר מיוחד בהקלדת קוד הקופון: Jerusalemrun2

לרכישה לחצו כאן:

ph ספורט במחיר מיוחד של 145 ש”ח בהקלדת קודן קופון למשתתפים במרתון ירושלים*

ph ספורט



*הקופון בתוקף עד יום ראשון ה-19.3. בחצות.

שתפו:

Facebook
Twitter
LinkedIn

למידע נוסף ולהזמנות צרו קשר:

מאמרים נוספים

אוסטאופורוזיס תזונה

אוסטאופורוזיס תזונה – המלצות תזונתיות להתמודדות עם המחלה

אוסטאוארטריטיס

אוסטאוארטריטיס – כל מה שכדאי לדעת

אוסטאוארטריטיס היא דלקת מפרקים ניוונית הנפוצה והאגרסיבית ביותר. בכתבה הבא נסקור תסמינים ודרכי טיפול אשר יסייעו לכם במידה ואתם סובלים מהמחלה.
שיפור בצפיפות העצם

האם אפשר לשפר צפיפות עצם? הוכחה מחקרית

במחקר כפול סמיות ייחודי שכלל 35 נשים הסובלות מאוסטאופניה, נצפו תוצאות מובהקות שהראו שיפור בצפיפות העצם וכן עדויות ביולוגיות למניעת דלדול עצם אצל נשים שצרכו 400 מ”ג סידן ננו אמורפי ביום (שתי קפליות דנסיטי של 200 מ”ג).
מזונות עשירים בסידן

39 מזונות עשירים בסידן שכדאי להכיר (וגם לצרוך)

מהם המזונות העשירים בסידן מקבוצות מוצרי החלב והירקות? מהן “פצצות הסידן”? וגם: טיפים להורים שביניכם.
קרבונט

כל מה שרציתם לדעת על קרבונט: מדריך פשוט

האם אי פעם תהיתם מניין נוצרים הגזים במשקאות המוגזים שלכם או על איך אבקת האפייה עובדת? זה קרבונט! במאמר זה, נסביר על הקרבונט בצורה קלה ומהנה ויש גם הפתעה: איך קרבונט קשור למנגנון האנטי דלקתי של הגוף שלנו. 
קרוהן ותזונה

קרוהן ותזונה – כיצד תזונה מותאמת מסייעת לחולי קרוהן

במאמר הבא נסקור מהם המזונות המומלצים לחולים במחלת הקרוהן והאם שינוי תזונתי יכול לסייע בהפחתת תסמיני הדלקת. בנוסף – גישות תזונה שונות ופיתוח מדעי פורץ דרך. כנסו לקרוא.
מחקר חולי קרוהן סורוקה

גיוס חולי קרוהן למחקר קליני בבית החולים סורוקה

חולי קרוהן? המכון לגסטרואונקולוגיה, בית החולים סורוקה מגייס מתנדבים חולי קרוהן בינוניים וקשים לניסוי רפואי. טיפול בסידן קרבונט אמורפי לשיפור במצבם של חולי קרוהן בינוניים וקשים.
קרוהן והריון

מחלת קרוהן והריון – כל מה שחשוב לדעת

במאמר זה נתעמק בקשר המורכב בין מחלת קרוהן והריון. נדבר על ההשלכות העמוקות שעלולות להיות למחלה על פוריות האישה. מאמר זה נועד לסייע לנשים חולות קרוהן עם האתגרים והשיקולים העומדים בפניהן לקראת ההריון, וכיצד להיערך לקראתו בעקבות המחלה. 
מנופאוזה

מנופאוזה – תופעות גיל המעבר ודרכי טיפול

תופעות גיל המעבר יכולות להיות מטרידות ולהפריע לשגרת החיים. רוב הנשים יסבלו בעיקר מגלי חום ומאי סדירות במחזור. במאמר זה מידע חשוב על גיל המעבר שבאמצעותו תוכלי ללמוד כיצד להיערך אליו נכון. דרכי טיפול מומלצות, ומה הסכנה הכי גדולה שגיל המעבר מביא עימו. 
סידן אמורפי מחקר

אמורפיקל – רשימת המחקרים המלאה בהשתתפות החברה

במאמר זה תוכלו למצוא קישורים לכל המחקרים של אמורפיקל שפורסמו בשנים האחרונות החל מהוכחת הספיגה המוגברת של סידן קרבונט אמורפי וכן מחקרים שבוצעו בתחום העצם, אוסטאופורוזיס, הסרטן, החלל, קורונה, הפריה חוץ גופית ועוד
דילוג לתוכן