קבלו ₪50 הנחה בכל קניה - קוד קופון: NEW50

מה ההבדל בין שין-ספלינטס לשבר מאמץ?

תקציר הפוסט

שין ספלינטס ושבר מאמץ, הן שתי פציעות דומות ורבים נוטים להתבלבל ביניהן. לעיתים הדמיון בסימפטומים של שתי הפציעות גורם לקושי באבחון.

המשותף לפציעת השין ספלינטס ולשבר מאמץ, הוא ששתיהן פציעות הנובעות משימוש יותר (Over use). אולם פציעת השין ספלינטס (Shin splints) היא פציעה שמקורה בשריר ובחיבור של השריר עם העצם, ואילו שבר מאמץ (Stress Fracture) היא פציעה המתרחשת בעצם. בשתי פציעות אלו יופיעו כאבים לאורך עצם השוק (הטיביה), באזור שמתחת לברך ועד הקרסול.

שין ספלינטס

הגורם העיקרי להיווצרות שין ספלינטס הוא הפעלת עומס ללא הדרגתיות, על השרירים המחוברים לטיביה ועל מיסב העצם (periosteum) של השוק. מיסב עצם השוק, היא השכבה העליונה של העצם המהווה נקודת אחיזה לשרירים ולגידים המחוברים לעצם השוק. מי שחשופים לפציעה זו במיוחד, אלו טירונים, שבתקופה קצרה מעלים את רמת הפעילות הגופנית שלהם ואת העומס על השרירים, וכן רצים מתחילים שמגדילים מרחקי ריצה באופן לא הדרגתי.

שברי מאמץ

שברי מאמץ נגרמים אף הם מהפעלת עומס יתר. אולם העומס מופעל על העצם (ולא על השרירים שבפציעת שין ספלינטס). בתהליך התאוששות תקין של העצמות קצב בניית העצם גובר על קצב הריסת העצם, כאשר נוצר שבר מאמץ סימן שהגוף לא הספיק לתקן את הנזק כתוצאה מהפעילות. בניגוד לפציעת השין ספלינטס, שבר מאמץ יכול להופיע בכמה נקודות בגוף: הירך, האגן וכף הרגל.

אבחנה

כאבים של שין ספלינטס יופיעו לאורך השוק ובנגיעה האזור יהיה רגיש. בזמן פעילות עצימה יורגש הכאב אך הוא יכול להיעלם בסיום הפעילות.
כאבים של שבר מאמץ בטיביה יופיעו בנקודה ספציפית ולא יחלפו אחרי סיום הפעילות. כמעט כל מי שסובל משברי מאמץ מדווח על כאבים בשוק גם במהלך השינה ולפניה.
בפציעת השין ספלינטס, כיוון שמדובר בהיווצרות דלקת בחיבור שבין השרירים לעצם יתכן שהרופא המטפל ירשום מתן כדורים אנטי-דלקתיים. במידה והפציעה לא תעבור והכאבים ימשכו יתכן והמטופל ישלח לעבור בדיקת דימות על מנת לבחון את מצב העצמות ולשלול/לאמת שבר מאמץ.

טיפול בפציעה

לאחר שבוצעה אבחנה נכונה, למרות הקושי להבחין בין שתי הפציעות בסימפטומים הדומים, מומלץ בשלב הראשון בשתי הפציעות להפחית את רמת הפעילות.

בטיפול בפציעת שין-ספלינט ההמלצות הן:

1. לבצע עיסוי לצורך הזרמת דם לאזור הפגוע.
2. אבחון של טכניקת הריצה ומבנה כף הרגל – לעיתים מצב של פרונציה מוגברת יכול להוביל לפציעת השין ספלינטס בגלל הלחץ שמופעל על השרירים. לצורך כך יש לפנות לאיש מקצוע ובמידת הצורך יותאמו מדרסים לתיקון הליקוי.
3. טיפול פיזיותרפי וחיזוק – בפציעת השין-ספלינטס יש לבצע חיזוק של השרירים. על פי הנחיית פיזיותרפיסט ניתן לתרגל את התרגילים המתאימים עד להחלמה מהפציעה.

במידה ולא הושגה הקלה בכאבים בטיפול בפציעת שין ספלינטס, ישלח המאובחן בפציעה לבדיקת דימות על מנת לשלול שבר מאמץ.

טיפול בשבר מאמץ:

1. במידה ואובחן שבר מאמץ ההנחייה היא בשלב ראשון מנוחה מלאה. לאחר שחל שיפור ברמת הכאב ניתן יהיה לחזור לפעילות מתונה שאינה מעמיסה על משקל הגוף כמו שחייה ורכיבת אופניים.

2. גם בפציעה של שבר מאמץ מומלץ לבצע תרגילי חיזוק ייעודיים לשרירים העוטפים את עצם הטיביה. בכך גם לחזק את השרירים וכן להאיץ את בניית העצם שידוע שמתרחשת על ידי תרגילי התנגדות.

3. יש להקפיד על התאוששות טובה הכוללת תזונה בריאה והקפדה על שעות שינה מספקות.

4. גורמים נוספים שיבחנו אף הם על ידי איש מקצוע הם: טכניקת הריצה, מנח ומבנה כף הרגל, עודף משקל וכן הדרגתיות באימונים.

כיצד ניתן להאיץ החלמה משין-ספלינטס ומשבר מאמץ?

צריכת תוסף סידן קרבונט אמורפי יכולה להאיץ את ההחלמה מפציעה בזכות תכונותיו היחודיות של תוסף סידן זה.

זהו התוסף הסידן היחיד בעולם שגודלו ננומטרי, בניגוד לתוספי סידן אחרים שגודלם מיקרוני. תכונה זו עוזרת לסידן  האמורפי להיספג יותר טוב בתאי הגוף. בנוסף, בזמן פציעת ספורט נוצרת סביבה חומצית בעקבות הדלקת שנוצרה, בין אם זה בשרירים או בחיבור העצם עם השרירים ובין אם זה בשבר מאמץ עצמו. לתוסף הסידן האמורפי תכונה סותרת חומציות ומאפשרת את ספיגת הסידן בצורה טובה יותר.

ספורטאים שצרכו תוסף סידן קרבונט אמורפי, מדווחים כי חל שיפור משמעותי במצבם לאחר שצרכו את תוסף התזונה הייעודי.

כך למשל, יוסי קוכנר בן 45, רץ למרחקים ארוכים, החלים מפציעה. במהלך שנת 2018 סבל קוכנר משבר מאמץ בדרגה 4 בעצם הטיביה (דרגת החומרה הגבוהה ביותר לעצם הארוכה ביותר בגפה התחתונה). לאחר שנאלץ להפסיק את אימוני הריצה ואף סבל בשגרת היומיום, החל לצרוך תוסף סידן אמורפי.

“הגעתי לחברת אמורפיקל והחלטתי לנסות את דנסיטי ספורט. אחרי 14 ימים של מנוחה, ההודעה הראשונה ששלחתי הייתה: ‘אני יורד מהמיטה ולא כואב לי, אני יורד במדרגות ולא כואב לי’. הכאב נעלם לחלוטין.”

לסיכום, חשוב לאבחן האם מדובר בפציעת שין-ספלינטס או בפציעת שבר מאמץ כיוון שהטיפול בפציעה ואורך ההחלמה שונים. בכל מקרה, בשני המקרים מומלץ לצרוך תוסף סידן קרבונט אמורפי על מנת לקצר את זמן הפסקה או הורדת עומס הפעילות של הספורטאי וכן לזרז את זמן ההחלמה.

 

שתפו:

Facebook
Twitter
LinkedIn

למידע נוסף ולהזמנות צרו קשר:

מאמרים נוספים

יוסי בן מתארח אצל יעל גולדמן בתוכנית הלייף סטייל

יוסי בן, המנכ”ל והיזם של חברת אמורפיקל, מפתחת מוצרי אמורפיקיור מסביר מדוע חשוב לכל אחד לצרוך תוסף מגנזיום ומה היחודיות של המוצרים של החברה.

אוסטאופורוזיס תזונה – המלצות תזונתיות להתמודדות עם המחלה

אוסטאוארטריטיס – כל מה שכדאי לדעת

אוסטאוארטריטיס היא דלקת מפרקים ניוונית הנפוצה והאגרסיבית ביותר. בכתבה הבא נסקור תסמינים ודרכי טיפול אשר יסייעו לכם במידה ואתם סובלים מהמחלה.

האם אפשר לשפר צפיפות עצם? הוכחה מחקרית

במחקר כפול סמיות ייחודי שכלל 35 נשים הסובלות מאוסטאופניה, נצפו תוצאות מובהקות שהראו שיפור בצפיפות העצם וכן עדויות ביולוגיות למניעת דלדול עצם אצל נשים שצרכו 400 מ”ג סידן ננו אמורפי ביום (שתי קפליות דנסיטי של 200 מ”ג).

39 מזונות עשירים בסידן שכדאי להכיר (וגם לצרוך)

מהם המזונות העשירים בסידן מקבוצות מוצרי החלב והירקות? מהן “פצצות הסידן”? וגם: טיפים להורים שביניכם.

כל מה שרציתם לדעת על קרבונט: מדריך פשוט

האם אי פעם תהיתם מניין נוצרים הגזים במשקאות המוגזים שלכם או על איך אבקת האפייה עובדת? זה קרבונט! במאמר זה, נסביר על הקרבונט בצורה קלה ומהנה ויש גם הפתעה: איך קרבונט קשור למנגנון האנטי דלקתי של הגוף שלנו. 

קרוהן ותזונה – כיצד תזונה מותאמת מסייעת לחולי קרוהן

במאמר הבא נסקור מהם המזונות המומלצים לחולים במחלת הקרוהן והאם שינוי תזונתי יכול לסייע בהפחתת תסמיני הדלקת. בנוסף – גישות תזונה שונות ופיתוח מדעי פורץ דרך. כנסו לקרוא.
מחקר חולי קרוהן סורוקה

גיוס חולי קרוהן למחקר קליני בבית החולים סורוקה

חולי קרוהן? המכון לגסטרואונקולוגיה, בית החולים סורוקה מגייס מתנדבים חולי קרוהן בינוניים וקשים לניסוי רפואי. טיפול בסידן קרבונט אמורפי לשיפור במצבם של חולי קרוהן בינוניים וקשים.

מחלת קרוהן והריון – כל מה שחשוב לדעת

במאמר זה נתעמק בקשר המורכב בין מחלת קרוהן והריון. נדבר על ההשלכות העמוקות שעלולות להיות למחלה על פוריות האישה. מאמר זה נועד לסייע לנשים חולות קרוהן עם האתגרים והשיקולים העומדים בפניהן לקראת ההריון, וכיצד להיערך לקראתו בעקבות המחלה. 

מנופאוזה – תופעות גיל המעבר ודרכי טיפול

תופעות גיל המעבר יכולות להיות מטרידות ולהפריע לשגרת החיים. רוב הנשים יסבלו בעיקר מגלי חום ומאי סדירות במחזור. במאמר זה מידע חשוב על גיל המעבר שבאמצעותו תוכלי ללמוד כיצד להיערך אליו נכון. דרכי טיפול מומלצות, ומה הסכנה הכי גדולה שגיל המעבר מביא עימו. 
דילוג לתוכן