אמורפיקל

,

למי מומלץ תוספי סידן? ואיזה סידן נספג הכי טוב?

מהי חשיבות הסידן בשלבי החיים השונים? מה פוגע בספיגת הסידן? ומתי כדאי לשמור באופן קפדני על צריכה מספקת של סידן?

רבות נאמר ונכתב על חשיבותו של הסידן לגופנו בכלל ולבריאות העצמות בפרט. הדרך הראשונה והמקובלת לצריכת סידן היא תזונה בריאה ומאוזנת. חשוב לדעת כי לא כל הסידן שמקורו במזון נספג בגופנו – דבר המשתנה בין סוגי המזונות השונים – ולכן לעיתים רבות עולה הצורך בנטילת תוספי סידן. אז מי צריך הכי הרבה סידן? מה פוגע בספיגת הסידן? אילו סוגי תוספי סידן קיימים בשוק?  ואיזה סידן נספג הכי טוב?

חשיבות הסידן בשלבי החיים השונים

כמות הסידן היומית המומלצת משתנה בהתאם לשלבי החיים השונים: ילדים זקוקים לסידן לשם בניית עצמות חזקות, מבוגרים זקוקים לסידן לשם שמירה עליהן, ונשים בהיריון ומיניקות זקוקות לסידן לשם בריאותן שלהן, של העובר או של הרך הנולד. חשוב לדעת שגם צריכת סידן לקויה – אפילו בשלבים מוקדמים של החיים – עלולה להוביל לאוסטאופורוזיס וכתוצאה מכך להגביר את הסיכון לשברים, כאבים כרוניים ואובדן עצמאות תפקודית.

 למי עוד מומלץ לשקול שימוש בתוספי סידן? ומה פוגע בספיגת הסידן?

אנשים החולים במחלות עצם כמו רככת, אוסטאופורוזיס או אוסטאופניה, צריכים להקפיד ביתר-שאת על צריכת כמויות הסידן המומלצות ע”י משרד הבריאות. לאנשים אלו מסת עצם נמוכה או בריחת סידן, ומכאן עולה הצורך בתחזוקת משק הסידן בגוף ושמירה על הנורמה. במקרים כאלו גובר הצורך בשימוש בתוספי סידן.

להלן מצבים נוספים הדורשים תחזוקה קפדנית של משק הסידן בגוף:

  1. טבעונות: הדרישות התזונתיות לסידן מגיעות לרמה אליה קשה מאוד להגיע בהתבסס על תזונה מהצומח בלבד. המלצות מומחים הן להקפיד על צריכת מזון איכותי העשיר בויטמינים ומינרלים, ולהשלים את החסר באמצעות תוספי מזון.

    הגעה לכמות הסידן המומלצת באמצעות ירקות בלבד אינה משימה פשוטה
    הגעה לכמות הסידן המומלצת באמצעות ירקות בלבד אינה משימה פשוטה
  2. אי-סבילות ללקטוז: ריכוז הלקטוז הגבוה ביותר נמצא במוצרי חלב ובגלידות. הימנעות ממוצרים אלו עלולה להוביל לצריכה בלתי-מספקת של סידן, ומכאן עולה הסיכון למחלות עצם ולשברים.
  3. צריכה מופרזת של חלבון או נתרן: גורם לגוף להפריש יותר סידן בשתן.
  4. אוקסלט: נמצא במאכלים ובמשקאות כדוגמת תרד, פירות יער, שוקולד ותה. האוקסלט נקשר לסידן ומגביר את בריחתו באמצעות הפרשת צואה.
  5. זרחן: נמצא במזונות מעובדים רבים וגם בשקדים, אגוזים וכ’ו.
  6. מחלות מעי: גורמות לגוף להפחית ביכולת ספיגת הסידן.

כדי לדעת איזה סידן נספג הכי טוב – צריך להכיר את סוגי תוספי הסידן השונים

תוספי הסידן מורכבים ממספר סוגים שונים של תרכובות. כל אחת מתרכובות אלו מכילה כמויות שונות של הסידן המינרלי, המכונה גם “סידן יסודי”. שתי הצורות העיקריות של תוספי סידן הם קלציום קרבונט וקלציום ציטראט: ספיגת הקרבונט דומה לזו של צריכת סידן מחלב, אך הוא עלול לגרום לתופעות לוואי כמו גזים, עצירות או כאבי בטן. לעומתו, סידן הציטראט נספג
טוב יותר ואף גורם לפחות תופעות לוואי. סידן קרבונט מכיל כ-40% סידן ורצוי לקחת אותו עם האוכל, וסידן ציטראט מכיל כ-21% סידן, וניתן לקחת אותו גם ללא אוכל.

אז הגיע הזמן להכריע: איזה סידן נספג הכי טוב? וגם: טיפים לבחירת תוסף הסידן שלכם

מעבר לשאלה איזה תוסף סידן נספג הכי טוב, כדאי שתשאלו את עצמכם, את הרוקח או את הרופא שלכם עוד מספר שאלות:

  1. מהי כמות הסידן: הסידן היסודי הוא משתנה המפתח, כיוון שמדובר בכמות הסידן בפועל הקיימת בתוסף – אותו גופנו צריך על-מנת לבנות עצמות בריאות יותר. ואם אין לכם ממש רצון להתעמק בדברים ולבדוק את כמות הסידן היסודי, כדאי לפחות שתדעו איזה סידן נספג הכי טוב.
  2. האם קיימת אינטראקציה עם תרופות: במידה ואתם לוקחים תרופות, ייתכן כי תצטרכו ליטול את תוסף הסידן יחד עם הארוחות או ביניהן – ובהפרש של מספר שעות מנטילת התרופה. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע כמו רופא או רוקח.
  3. מהן צורות הנטילה האפשריות של תוסף הסידן: במידה ואתם מתקשים בבליעת כדורים, ייתכן שתצטרכו לכתוש –ולכן כדאי לברר שמדובר בכמוסה (קפסולה).
  4. מהי רמת הספיגה: הגיעה העת לקבלת מענה לשאלה איזה סידן נספג הכי טוב. התשובה לכך היא פשוטה: הסידן האמורפי, הידוע בשם דנסיטי, הוא תוסף הסידן שנספג הכי טוב. עד כמה הוא נספג טוב יותר מתוספי הסידן האחרים? במחקר שערך פרופסור נחום וייסמן בביה”ח איכילוב, נמצא כי הסידן האמורפי נספג פי 2 עד פי 4.6 ביחס לקלציום קרבונט גבישי. אז בגלל שרמת הספיגה משמשת גם היא גורם מפתח בכל הקשור ליעילות הסידן – אין הרבה מה להתלבט בעניין. לקוחות רבים מעידים על שיפור באיכות חייהם בעקבות נטילת הסידן האמורפי.

שתפו:

Facebook
Twitter
LinkedIn

למידע נוסף ולהזמנות צרו קשר:

מאמרים נוספים

מנופאוזה

מנופאוזה – תופעות גיל המעבר ודרכי טיפול

תופעות גיל המעבר יכולות להיות מטרידות ולהפריע לשגרת החיים. רוב הנשים יסבלו בעיקר מגלי חום ומאי סדירות במחזור. במאמר זה מידע חשוב על גיל המעבר שבאמצעותו תוכלי ללמוד כיצד להיערך אליו נכון. דרכי טיפול מומלצות, ומה הסכנה הכי גדולה שגיל המעבר מביא עימו. 
מחקרים קליניים של אמורפיקל סידן קרבונט אמורפי

רשימת המחקרים המלאה של אמורפיקל

במאמר זה תוכלו למצוא קישורים לכל המחקרים של אמורפיקל שפורסמו בשנים האחרונות החל מהוכחת הספיגה המוגברת של סידן קרבונט אמורפי וכן מחקרים שבוצעו בתאים סרטניים, בחלל, קורונה, הפריה חוץ גופית ועוד
אוסטאופורוזיס בהריון

כל מה שצריך לדעת על אוסטאופורוזיס בהריון

הסיבות להתרחשות אוסטאופורוזיס בהריון אינן ידועות במלואן,אולם אוסטאופורוזיס בהריון הוא מצב נדיר ביותר. בכתבה הבאה כל מה שרציתם לדעת על אוסטאופורוזיס בהריון, אבחון, טיפול מניעה ועצות שימושיות להתנהלות כללית לבריאות העצם בהריון
איך להפחית לחץ וחרדה

המומחים של אמורפיקיור: מדריך כיצד להתגבר על מתח וחרדה בימי המלחמה

האירועים המחרידים בחדשות גרמו להרבה אנשים תופעות של לחץ וחרדה. בכתבה הבאה המומחים של אמורפיקיור כאן לסייע ולהסביר כיצד אפשר להתגבר על כך ואילו תוספי תזונה טבעיים יכולים לסייע
טיפול בקורונה

אפשר להיות רגועים: הקורונה אולי חוזרת, זה הזמן להכיר טיפול ישראלי פורץ דרך בחולי קורונה במצב בינוני וקשה

מבחינת חברת אמורפיקל אפשר להיות רגועים: תוצאות מדהימות שהתפרסמו בכתב עת יוקרתי (ClinicalTrial) מסכמות מחקר קליני שערכה החברה בקרב חולי קורונה, והתוצאות חד משמעיות: ריפוי מהיר של החולים ומניעת התדרדרות מצבם הרפואי והגעתם לטיפול נמרץ או מוות.
IVF

הצלחה חסרת תקדים בתחום ההפרייה החוץ גופית (IVF): סידן קרבונט אמורפי (ACC) שיפר את קצב הגדילה, כמות ואיכות עוברים

טיפול בתאים סרטניים

פריצת דרך מדעית: אמורפיקל הצליחה להפוך תאים סרטניים לתאים נורמליים

הצלחה לאמורפיקל: לאחר סיום הניסויים התקבל מאמר בעיתון מדעי שייווצרי בשם “Cancers” מבית MDPI שהתרכז בפעילות על סרטן ריאות והוכיח שהמינרלים הננו אמורפיים יעילים בטיפול בסרטן ריאות. כמו כן נראתה פעילות אנטי סרטנית בכ-90% מסוגי הסרטן.

התוסף הכי חיוני: כל הסיבות למה כל אחד צריך מגנזיום

לא משנה אם אתם צעירים או מבוגרים, נשים או גברים, אנשים פעילים מאד או פחות פעילים, המגנזיום חיוני לכל אחד. בכתבה הבאה תגלו את כל הסיבות למה כדאי לצרוך מגנזיום

מה היא התזונה המומלצת להתמודדות עם אוסטאופורוזיס?

אוסטאופורוזיס היא מחלה מסכנת חיים ועלולה לגרום להרבה שברים. מניעת אוסטאופורוזיס מתחילה לפני הכל בתזונה שלנו, על כל המלצות התזונה המומלצת לאוסטאופורוזיס במאמר הבא
מגנזיום לספורטאים

עוסקים בספורט ? התוסף העוצמתי שיגרום לכם להיות יותר טובים!

ספורטאים חובבים ומקצועיים, תמיד מחפשים דרכים לשפר את הביצועים ואת ההתאוששות שלהם. אחד המינרלים שמשחק תפקיד חשוב בתמיכה בפעילות גופנית הוא המגנזיום. אבל איך תדעו באיזה תוסף מגנזיום לבחור?
דילוג לתוכן