קבלו ₪50 הנחה בכל קניה - קוד קופון: NEW50

כמה סידן צריך לצרוך ביום? ומהם המקורות העיקריים?

בכתבה זו תמצאו מענה על שאלות אלו, וגם: כמה סידן מומלץ לצרוך אם את אישה בהריון? ומה אם אתם צמחוניים או טבעוניים?

בגופנו יש מעל ל-200 עצמות והסידן הוא אבן בניינן – כך שבהחלט צריך לצרוך ממנו כמות מכובדת. מחסור בסידן עלול להוביל להיחלשות העצמות, עד כדי התפתחות מחלות כדוגמת אוסטאופורוזיס ורככת ילדים ומבוגרים. כדי להימנע ממצבים אלו, או כדי להימנע ולטפל במצבים אחרים כדוגמת שברי מאמץ, עליכם תמיד לזכור כמה סידן צריך לצרוך ביום – ולא
לשכוח גם ליישם. בכתבה זו נכיר לכם מזונות עשירים בסידן, ונבהיר לכם אחת ולתמיד כמה סידן צריך ביום (בהנחה שאתם בריאים ומאושרים). חשוב לציין, כי אין באמור לעיל להוות תחליף לייעוץ רפואי, בדגש על מצבי היריון, הנקה, ומצבים אחרים העשויים להיות רלוונטיים.

בריאות העצם היא עניין של תזונה מאוזנת וצריכת סידן יומית תקינה

תזונה נכונה ומאוזנת לבריאות העצם היא כזו המכילה את כל רכיבי התזונה: חלבונים, ויטמינים ומינרלים – בדגש על סידן (המשמש לבניית עצמות חזקות). החלבון משמש כמסגרת העצם (השלד), וגם לויטמינים יש תפקיד חשוב: ויטמין K מעודד ייצור חלבונים, והוא  גם חיוני לתיקון העצם ולעיצובה מחדש. מינרלים ו-ויטמינים נוספים הקשורים למסת עצם גבוהה
יותר הם אשלגן, מגנזיום, ויטמין C ובטא קרוטן – אותם ניתן לצרוך מירקות ומפירות. אז אם שאלתם את עצמכם כמה סידן צריך לצרוך ביום, מוטב שתדייקו ותשאלו גם: “מה צריך לצרוך ביום?”.

אז כמה סידן צריך ביום?

עפ”י ההמלצה המעודכנת של אגף התזונה במשרד הבריאות, בהנחה שמצבכם הבריאותי תקין, תוכלו להשתמש בטבלה זו, המציינת צריכת סידן יומית מומלצת בהתאם לגיל:

גיל (שנים)

כמה סידן צריך ביום (מ”ג)

עד חצי שנה 200
חצי שנה עד שנה 260
שנה עד שלוש שנים 700
גילאים 8-4 1,000
גילאי 18-9 1,300
גילאי 50-19 1,000
מעל גיל 50 1,200

כמה סידן עלייך לצרוך במידה ואת בהיריון או מניקה?

הסידן מועבר אל התינוק בעת היניקה, ולכן לנשים הרות ומניקות מומלץ לצרוך כ-1,000 מ”ג סידן ביום (אין באמור  לעיל להוות תחליף לייעוץ רפואי). במידה ואת אם טרייה הרוכשת את אריזות תחליפי החלב לתינוקות ולפעוטות, ואינך זוכרת את כמות צריכת הסידן היומית המומלצת – תוכלי לנסות ולראות האם הכמות רשומה על-גבי האריזה. כל שנותר לך כעת הוא לעקוב אחר צריכת הסידן היומית שלך.

מוצרי החלב: נחשבים מקור עיקרי ומועדף לצריכת סידן

החשיבות של צריכת חלב ומוצריו כמקור עיקרי לסידן איננה מוטלת בספק. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כ-60% מהסידן בתפריט היומי שלנו מגיע ממוצרים אלו, ולכן קשה מאוד להגיע לתצרוכת היומית המומלצת ללא שילובם של מוצרים אלו בתפריט. “כוכבת” הסידן היא הגבינה הצהובה, משום שהיא עשירה במיוחד בסידן: ב-100 גרם יש כ-700 מ”ג סידן, שזו כמות גדולה פי 7 מגבינה לבנה או מקוטג’.

יוגורט תותים עשיר בסידן וטעים במיוחד
יוגורט תותים עשיר בסידן וטעים במיוחד

מחקר ישראלי בנוגע למחסור בסידן בקרב ילדים אלרגיים לחלב

הסידן חיוני לבריאות – ועל כך אין עוררין. אז אם אנו לא צורכים מספיק ממנו, ולא מפצים על כך בעזרת הסידן האמורפי, אנו עלולים לסבול בסופו של דבר ממגוון ההשלכות הנובעות ממחסור בסידן. במחקר שהתקיים בישראל בנוגע לצפיפות עצם בקרב צעירים אלרגיים לחלב, נמצא כי ילדים אלו נמנים על קבוצת הסיכון לחלות באוסטאופורוזיס. מסתבר, שמחלה זו אינה רלוונטית רק למבוגרים או לנשים בגיל המעבר, וכי צריכת מוצרי חלב, במיוחד בגילאים בהם הגוף גדל פיזית – חיונית להשגת עצמות חזקות התומכות בתהליך הגדילה.

צמחוניים? טבעוניים? הנה כמה פתרונות במיוחד בשבילכם…

סריקה קצרה בקבוצות הפייסבוק, כתבות הטלוויזיה, הדיגיטל ואפילו היוטיוב, מצביעה בבירור על כך שהצמחונות והטבעונות הם כבר מזמן אינם טרנד חולף. הסיבות לבחור באורח חיים מסוג זה עשויות להיות מגוונות – אבל הצורך בסידן נשאר כשהיה.

להלן שלושה רעיונות למאכלים עתירי סידן:

  1.  שעועית לבנה: מקור מעולה לסידן. בכוס אחת של שעועית לבנה מבושלת יש כ-15% סידן. היא משביעה ומזינה מאוד (מכילה גם ברזל ואשלגן), ויכולה אפילו לשמש כמנה עיקרית בארוחת הצהריים שלכם.
  2. סלט ירוק: עלים ירוקים עשירים בסידן יכולים להיות כרוב, תרד וגם עלי רוקט, הנחשבים לעשירים ביותר בסידן ובויטמינים.אם תרצו, תוכלו להוסיף לסלט גם שקדים (בכל שקד יש כ-15 מ”ג סידן).
  3. אדממה: ולקינוח, תוכלו לנשנש קצת אדממה מול הטלוויזיה. בכוס אחת של פולי אדממה יש כ-10% סידן, והיא מצוינת גם עבור נשים בהיריון.

למרות הכל, ייתכן ותצטרכו להשלים את צריכת הסידן המומלצת…

בדיוק בשביל זה נועדו תוספי התזונה. הם אמנם לא תחליף לתזונה נכונה ומאוזנת, אבל הם בהחלט עשויים לסייע לכם להשלים את הערכים התזונתיים הרצויים. יתרונו של הסידן האמורפי נובע מרמת הספיגה שלו בגוף, שהיא בממוצע פי 2 ויותר מאשר קלציום קרבונט גבישי (ממנו מורכבים כל יתר תוספי הסידן). את דנסיטי הסידן האמורפי ניתן להשיג בבתי מרקחת פרטיים, בתי טבע, רשתות הפארם, קופות חולים מכבי ומאוחדת וכמובן גם אצלנו באתר.

שתפו:

Facebook
Twitter
LinkedIn

למידע נוסף ולהזמנות צרו קשר:

מאמרים נוספים

אוסטאופורוזיס תזונה

אוסטאופורוזיס תזונה – המלצות תזונתיות להתמודדות עם המחלה

אוסטאוארטריטיס

אוסטאוארטריטיס – כל מה שכדאי לדעת

אוסטאוארטריטיס היא דלקת מפרקים ניוונית הנפוצה והאגרסיבית ביותר. בכתבה הבא נסקור תסמינים ודרכי טיפול אשר יסייעו לכם במידה ואתם סובלים מהמחלה.
שיפור בצפיפות העצם

האם אפשר לשפר צפיפות עצם? הוכחה מחקרית

במחקר כפול סמיות ייחודי שכלל 35 נשים הסובלות מאוסטאופניה, נצפו תוצאות מובהקות שהראו שיפור בצפיפות העצם וכן עדויות ביולוגיות למניעת דלדול עצם אצל נשים שצרכו 400 מ”ג סידן ננו אמורפי ביום (שתי קפליות דנסיטי של 200 מ”ג).
מזונות עשירים בסידן

39 מזונות עשירים בסידן שכדאי להכיר (וגם לצרוך)

מהם המזונות העשירים בסידן מקבוצות מוצרי החלב והירקות? מהן “פצצות הסידן”? וגם: טיפים להורים שביניכם.
קרבונט

כל מה שרציתם לדעת על קרבונט: מדריך פשוט

האם אי פעם תהיתם מניין נוצרים הגזים במשקאות המוגזים שלכם או על איך אבקת האפייה עובדת? זה קרבונט! במאמר זה, נסביר על הקרבונט בצורה קלה ומהנה ויש גם הפתעה: איך קרבונט קשור למנגנון האנטי דלקתי של הגוף שלנו. 
קרוהן ותזונה

קרוהן ותזונה – כיצד תזונה מותאמת מסייעת לחולי קרוהן

במאמר הבא נסקור מהם המזונות המומלצים לחולים במחלת הקרוהן והאם שינוי תזונתי יכול לסייע בהפחתת תסמיני הדלקת. בנוסף – גישות תזונה שונות ופיתוח מדעי פורץ דרך. כנסו לקרוא.
מחקר חולי קרוהן סורוקה

גיוס חולי קרוהן למחקר קליני בבית החולים סורוקה

חולי קרוהן? המכון לגסטרואונקולוגיה, בית החולים סורוקה מגייס מתנדבים חולי קרוהן בינוניים וקשים לניסוי רפואי. טיפול בסידן קרבונט אמורפי לשיפור במצבם של חולי קרוהן בינוניים וקשים.
קרוהן והריון

מחלת קרוהן והריון – כל מה שחשוב לדעת

במאמר זה נתעמק בקשר המורכב בין מחלת קרוהן והריון. נדבר על ההשלכות העמוקות שעלולות להיות למחלה על פוריות האישה. מאמר זה נועד לסייע לנשים חולות קרוהן עם האתגרים והשיקולים העומדים בפניהן לקראת ההריון, וכיצד להיערך לקראתו בעקבות המחלה. 
מנופאוזה

מנופאוזה – תופעות גיל המעבר ודרכי טיפול

תופעות גיל המעבר יכולות להיות מטרידות ולהפריע לשגרת החיים. רוב הנשים יסבלו בעיקר מגלי חום ומאי סדירות במחזור. במאמר זה מידע חשוב על גיל המעבר שבאמצעותו תוכלי ללמוד כיצד להיערך אליו נכון. דרכי טיפול מומלצות, ומה הסכנה הכי גדולה שגיל המעבר מביא עימו. 
סידן אמורפי מחקר

אמורפיקל – רשימת המחקרים המלאה בהשתתפות החברה

במאמר זה תוכלו למצוא קישורים לכל המחקרים של אמורפיקל שפורסמו בשנים האחרונות החל מהוכחת הספיגה המוגברת של סידן קרבונט אמורפי וכן מחקרים שבוצעו בתחום העצם, אוסטאופורוזיס, הסרטן, החלל, קורונה, הפריה חוץ גופית ועוד
דילוג לתוכן