חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
✦ בשל עומס ייתכן וזמני המשלוחים יתארכו עד 7 ימי עסקים ✦
✦משלוח חינם בהזמנת 2 מוצרים ומעלה✦

איך לשמור על תפריט מאוזן בסידן גם בפסח?

מהו תפקידו של הסידן? ומה כדאי לאכול בפסח אם חשוב לכם לצרוך סידן בכמות מספקת?

פסח ממש בפתח וניתן כבר להריח באוויר את ניחוח האביב המשכר, המביא עמו משב רוח מרענן לכולם.

חג הפסח הוא אחד החגים בהם התזונה שלנו מאוד משתנה, וחשוב שגם בחג נשמור על תפריט עשיר בכל מרכיבי המזון החשובים לגופנו, כגון הקפדה על צריכת סידן מספקת.

לפני התזונה בחג הפסח, בואו נדבר קצת על תפקידו של הסידן.

כ- 99% מכלל הסידן בגופנו נמצא בעצמות ובשיניים, והאחוז הבודד שאינו נמצא בעצמות, מצוי בדם וברקמות. העצמות משמשות כמעין מחסן לסידן, וכשהגוף זקוק לסידן, בשל תזונה שאינה מספקת או גורמים אחרים, הגוף יפרק את הסידן מהעצמות, כדי לשמור על פעילות תקינה של השרירים ומחזור הדם. מחסור בסידן לאורך השנים, יכול לגרום לדלדול העצם ולמחלות שונות כגון אוסטיאופורוזיס. לכן, ישנה חשיבות רבה לשימור איזון הסידן בגוף, במיוחד לאחר גיל המעבר בו מתחיל תהליך של דלדול העצם ובריחת סידן כתוצאה מהאטה בתהליך בניית העצם.

לאחר שהבנו את חשיבות איזון הסידן לתהליכים בגופינו, בואו נדבר על סידן והתזונה בחג הפסח. רק כדי לסבר את האוזן, מספיק לצרוך כ- 500 קלוריות יותר ממה שאנו רגילים ביום יום, כדי לעלות חצי קילו בשבוע של החג. לכן, דקה לפני שאתם מתפתים לאכול מצה, עליכם לדעת כי היא מכילה 150 קלוריות, וקציצה אחת של גפילטע פיש, מכילה גם היא 150 קלוריות, כך שבחישוב פשוט, מצה אחת ביום או שלוש קציצות במרק בערב החג, כבר מביאות אתכם לכ–450 קלוריות, ועוד לא דיברנו על זה שבשניהם אין כמעט בכלל סידן וסיבים תזונתיים הנחוצים לגוף.

איך לשמור על תפריט מאוזן בסידן גם בפסח

אז מה כן כדאי לאכול כדי לצרוך כמה שיותר סידן בפסח?

קטניות מסוימות כגון – חומוס, פול, עדשים, סויה, טופו, שעועית לבנה ואפונה עשירות בסידן רב ומהוות פתרון תזונתי מצוין. עם זאת, לא כל העדות נוהגות לאכול קטניות במהלך החג. אם אתם במקרה משתייכים לעדה שאינה נוהגת לאכול קטניות, תיאלצו למצוא תחליפים אחרים כדי שהגוף לא יהיה בחסר של סידן. ו…לא, כפי שציינו, מצה אינה מהווה תחליף כזה.

מוצרי סויה – סויה הוא אחד המאכלים היותר עשירים בסידן, ובמיוחד מוצרי סויה מעובדים, המכילים כמות גדולה יותר של סידן.

ירקות ירוקים – מכילים כמות רבה של סידן, כגון – ברוקולי, שעועית ירוקה, כרוב, אפונה, במיה וכו’. ירקות אלו מצוינים לאיזון התזונה, מכיוון שהם אינם מכילים כמות גבוהה של קלוריות. רק נזכור שיש צורך לאכול כמות גדולה של ירקות אלו כדי לקבל כמות מספקת של סידן.

אגוזים, שקדים וזירעונים – בליל הסדר נהוג לחלק לילדים אגוזים כדי שיעבירו את הזמן בין קריאת ההגדה לארוחה. זוהי הזדמנות נהדרת לצרוך סידן, מכיוון שאגוזים מכילים הרבה סידן. רק שימו לב שהם גם עשירים בקלוריות, לכן לא כדאי להפריז באכילתם. גם זירעונים שונים המכילים סידן בכמות גבוהה, כגון – שומשום, טחינה, זרעי חמניות, גרעיני דלעת, גרעיני אבטיח, שקדים וכו’ מכילים סידן בכמות גבוהה.

פירות – מצוינים לשמירה על תזונה נכונה ועדיפים על חטיף מתוק, אולם, חשוב לדעת כי פירות מכילים כמות קטנה יחסית של סידן. פירות המכילים ויטמין C, כגון פירות ממשפחת ההדר, קלמנטינות, פומלות, תפוזים וכו’, מומלצים לאכילה בסמוך לארוחה עתירת סידן, כיוון שהם תורמים לספיגה טובה של הסידן. בפירות יבשים, לעומת זאת, יש כמות גדולה יותר של סידן ובמיוחד בתאנים יבשות, במשמשים, תמרים, חרובים, פפאיה, שקדים, שזיפים וצימוקים מיובשים.

לסיכום, לא קלה היא לא קלה דרכנו (ועדיין תודו שקלה יותר מזו של בני ישראל במדבר…), וקשה לשמור על תזונה מאוזנת בתקופת חג הפסח, לכן שם המשחק הוא איזון. נסו לשלב בין מאכלים שונים המכילים כמות גבוהה יותר של מרכיבים תזונתיים עשירים בסידן, לבין מאכלים שאתם נאלצים לאכול ופחות מזינים. האיזון הזה יסייע לכם גם לשמור על תזונה נכונה ומגוונת, גם להעשיר את הגוף במרכיבים תזונתיים בריאים וגם ליהנות ממטעמי החג.

יש לזכור כי על אף תשומת הלב הקפדנית על תזונה בריאה ועשירה בסידן, בגילאים מבוגרים ספיגת הסידן יורדת והיא תמשיך לצנוח עם הגיל. מסיבה זו, כמות הסידן הנצרכת במזון לרוב איננה מספיקה, ומומלץ להוסיף לתפריט היומי את “דנסיטי”, סידן אמורפי שהוכח כבעל ספיגה כפולה מכל סידן אחר. חברת “אמורפיקל ” מציעה עבורכם תוסף סידן אמורפי מהדור החדש, אשר הוכח קלינית שהוא נספג פי 2 עד פי 4.6 יותר מכל קלציום קרבונט גבישי (ממנו מורכבים יתר תוספי התזונה הקיימים בשוק).

“דנסיטי” כשר באישור הבד”צ העדה החרדית לימות השנה וכשר לפסח בהשגחת הרבנות בלבד.

שתפו:

Facebook
Twitter
LinkedIn

למידע נוסף ולהזמנות צרו קשר:

מאמרים נוספים

אוסטאופורוזיס תזונה

אוסטאופורוזיס תזונה – המלצות תזונתיות להתמודדות עם המחלה

אוסטאוארטריטיס

אוסטאוארטריטיס – כל מה שכדאי לדעת

אוסטאוארטריטיס היא דלקת מפרקים ניוונית הנפוצה והאגרסיבית ביותר. בכתבה הבא נסקור תסמינים ודרכי טיפול אשר יסייעו לכם במידה ואתם סובלים מהמחלה.
שיפור בצפיפות העצם

האם אפשר לשפר צפיפות עצם? הוכחה מחקרית

במחקר כפול סמיות ייחודי שכלל 35 נשים הסובלות מאוסטאופניה, נצפו תוצאות מובהקות שהראו שיפור בצפיפות העצם וכן עדויות ביולוגיות למניעת דלדול עצם אצל נשים שצרכו 400 מ”ג סידן ננו אמורפי ביום (שתי קפליות דנסיטי של 200 מ”ג).
מזונות עשירים בסידן

39 מזונות עשירים בסידן שכדאי להכיר (וגם לצרוך)

מהם המזונות העשירים בסידן מקבוצות מוצרי החלב והירקות? מהן “פצצות הסידן”? וגם: טיפים להורים שביניכם.
קרבונט

כל מה שרציתם לדעת על קרבונט: מדריך פשוט

האם אי פעם תהיתם מניין נוצרים הגזים במשקאות המוגזים שלכם או על איך אבקת האפייה עובדת? זה קרבונט! במאמר זה, נסביר על הקרבונט בצורה קלה ומהנה ויש גם הפתעה: איך קרבונט קשור למנגנון האנטי דלקתי של הגוף שלנו. 
קרוהן ותזונה

קרוהן ותזונה – כיצד תזונה מותאמת מסייעת לחולי קרוהן

במאמר הבא נסקור מהם המזונות המומלצים לחולים במחלת הקרוהן והאם שינוי תזונתי יכול לסייע בהפחתת תסמיני הדלקת. בנוסף – גישות תזונה שונות ופיתוח מדעי פורץ דרך. כנסו לקרוא.
מחקר חולי קרוהן סורוקה

גיוס חולי קרוהן למחקר קליני בבית החולים סורוקה

חולי קרוהן? המכון לגסטרואונקולוגיה, בית החולים סורוקה מגייס מתנדבים חולי קרוהן בינוניים וקשים לניסוי רפואי. טיפול בסידן קרבונט אמורפי לשיפור במצבם של חולי קרוהן בינוניים וקשים.
קרוהן והריון

מחלת קרוהן והריון – כל מה שחשוב לדעת

במאמר זה נתעמק בקשר המורכב בין מחלת קרוהן והריון. נדבר על ההשלכות העמוקות שעלולות להיות למחלה על פוריות האישה. מאמר זה נועד לסייע לנשים חולות קרוהן עם האתגרים והשיקולים העומדים בפניהן לקראת ההריון, וכיצד להיערך לקראתו בעקבות המחלה. 
מנופאוזה

מנופאוזה – תופעות גיל המעבר ודרכי טיפול

תופעות גיל המעבר יכולות להיות מטרידות ולהפריע לשגרת החיים. רוב הנשים יסבלו בעיקר מגלי חום ומאי סדירות במחזור. במאמר זה מידע חשוב על גיל המעבר שבאמצעותו תוכלי ללמוד כיצד להיערך אליו נכון. דרכי טיפול מומלצות, ומה הסכנה הכי גדולה שגיל המעבר מביא עימו. 
סידן אמורפי מחקר

אמורפיקל – רשימת המחקרים המלאה בהשתתפות החברה

במאמר זה תוכלו למצוא קישורים לכל המחקרים של אמורפיקל שפורסמו בשנים האחרונות החל מהוכחת הספיגה המוגברת של סידן קרבונט אמורפי וכן מחקרים שבוצעו בתחום העצם, אוסטאופורוזיס, הסרטן, החלל, קורונה, הפריה חוץ גופית ועוד
דילוג לתוכן