חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
✦ בשל עומס ייתכן וזמני המשלוחים יתארכו עד 7 ימי עסקים ✦
✦ בשל עומס ייתכן וזמני המשלוחים יתארכו עד 7 ימי עסקים ✦

חוסר בויטמין D – סיבות, השלכות ודרכי מניעה ופתרונות

מיהן האוכלוסיות בעלות הסיכון הגבוה ביותר למחסור בויטמין D? ואילו מזונות עשירים בויטמין D?

מחסור בויטמין D גורם לירידה ברמת הסידן בגוף ועלול לאורך זמן להוביל לדלדול העצם ולאוסטאופורוזיס.

לויטמין D נודעת חשיבות רבה בשמירה על מאזן המינרלים בגוף. תפקידו הביולוגי העיקרי הוא הגברת הספיגה של סידן וזרחן, הנחוצים למינרליזציה תקינה של העצם ולתקינות של מערכת השרירים.

בנוסף, לאחרונה פורסמו מחקרים המצביעים על תפקידו בבקרת הגדילה של תאים בגוף, לרבות דיכוי שגשוגם של תאים סרטניים ושיפור הפעילות של המערכת החיסונית.

המקורות לויטמין D בגופנו הם חשיפה לקרני השמש וצריכת מזונות המספקים לגוף את הויטמין וכך מונעים מאיתנו להגיע למצבים של חוסר בויטמין די (D).
מזון שמקורו בחי מספק לגוף ויטמין 3D ומזון שמקורו מן הצומח מספק לגוף ויטמין מסוג D2, שהוא למעשה בעל תוצאה מטאבולית ופעילות פיזיולוגית זהה.

מהן ההשלכות של חוסר בויטמין D?

מחסור בויטמין D בגוף משפיע לרעה על מאזן הסידן והזרחן, ולאורך זמן הוא עלול להוביל לתופעות כגון רככת בילדים (מחלה מטבולית שבה העצמות אינן מתקשות ונוטות להתעקם),
ולגרום לאוסטאופורוזיס, חולשה וכאבי שרירים בקרב מבוגרים. נתוני משרד הבריאות מראים כי קיים חוסר ניכר בויטמין D בקרב אוכלוסיות רבות בישראל,
ואוכלוסיות נוספות מצויות בסיכון גבוה לחוסר ויטמין D (הגם שאנחנו חיים במדינה שטופת שמש).

האוכלוסיות המצויות בסיכון לחוסר ויטמין D הן:

  • קשישים שחלה אצלם ירידה פיזיולוגית בייצור העצמי של ויטמין D בגוף
  • נשים הרות ומיניקות
  • ילדים ומבוגרים הסובלים מהשמנת יתר
  • חולים המרותקים לביתם
  • אנשים בעלי עור כהה – אור כהה חוסם את מרבית הקרינה העל-סגולה המספקת לנו ויטמין די
  • חולים במחלות כליה, כבד ומעי בעלי כושר ספיגה ירוד או תת-ספיגה
  • אנשים הנוטלים תרופות שונות, מקבוצות הסטרואידים, תכשירים אנטי-רטרווירליים, תרופות נגד אפילפסיה
  • חולים באוסטיאופורוזיס

צריכת ויטמין D כבר מלידה – הימנעות מוקדמת מחוסר בויטמין D

על פי המלצות משרד הבריאות, יש להתחיל במתן ויטמין D3 לכל התינוקות, כבר מיום היוולדם ועד תום שנת חייהם הראשונה, וזאת ללא כל קשר לסוג המזון שהם צורכים.

לבוגרים, הקצובה היומית המומלצת לוויטמין די היא 800-400 יחב”ל לאנשים מתחת לגיל 50 ו-1,000-800 יחב”ל לאנשים שגילם למעלה מ-50.

בכדי לספק לגוף את הקצובה הדרושה, מומלץ לצרוך מזונות המכילים ויטמין D, כגון חלמון ביצה, כבד, דגים שמנים או שמן דגים, חלב 3%.

יש לזכור כי ויטמין D נמנה על קבוצת הויטמינים המסיסים בשומן, ופירושו של דבר שכדי לאפשר את ספיגתו בגוף באופן מיטבי – כדאי לצרוך אותו בנוכחות שומן, וזאת כדי לא להגיע למצב שבו נסבול מחוסר בויטמין די.

להשלמת הקצובה היומית המומלצת, ניתן לצרוך באמצעות תוסף תזונה ובהתאם להנחיות הרפואיות. זאת ועוד, לצריכת התוסף נודעת יעילות טיפולית מוכחת, הכוללת שיפור במאזן הסידן בגוף, עלייה בצפיפות העצם ושיפור בתפקוד השרירים והפחתה בשיעור הנפילות בקשישים.

ויטמין D במזון

על אנשים מבוגרים וכאלה שאינם נחשפים הרבה לשמש לצרוך יותר מזונות עשירים בויטמין D , כגון חלב 3%, שמנת, חלמון ביצה, כבד, חמאה , בשמן דגים ובדגים שמנים (טונה, מקרל ,סלמון וסרדינים).

הדור החדש של הסידן

במידה ואינך צורך את מינון הסידן היומי המומלץ ע”י משרד הבריאות, חשוב לדבר על כך עם רופא המשפחה שלך או עם תזונאי ולבחון את הצורך בהשלמת תזונתית באמצעות תוסף.

DENSITY הוא תוסף סידן אמורפי מהדור החדש, אשר הוכח קלינית כי הוא נספג בגוף פי 2 עד פי 4.6 יותר מקלציום קרבונט גבישי.

מוקד שירות הלקוחות שלנו ישמח לתת לך מידע נוסף.

פנו אלינו עוד היום לפרטים נוספים בטלפון:1-700-70-9524

שתפו:

Facebook
Twitter
LinkedIn

למידע נוסף ולהזמנות צרו קשר:

מאמרים נוספים

אוסטאופורוזיס תזונה

אוסטאופורוזיס תזונה – המלצות תזונתיות להתמודדות עם המחלה

אוסטאוארטריטיס

אוסטאוארטריטיס – כל מה שכדאי לדעת

אוסטאוארטריטיס היא דלקת מפרקים ניוונית הנפוצה והאגרסיבית ביותר. בכתבה הבא נסקור תסמינים ודרכי טיפול אשר יסייעו לכם במידה ואתם סובלים מהמחלה.
שיפור בצפיפות העצם

האם אפשר לשפר צפיפות עצם? הוכחה מחקרית

במחקר כפול סמיות ייחודי שכלל 35 נשים הסובלות מאוסטאופניה, נצפו תוצאות מובהקות שהראו שיפור בצפיפות העצם וכן עדויות ביולוגיות למניעת דלדול עצם אצל נשים שצרכו 400 מ”ג סידן ננו אמורפי ביום (שתי קפליות דנסיטי של 200 מ”ג).
מזונות עשירים בסידן

39 מזונות עשירים בסידן שכדאי להכיר (וגם לצרוך)

מהם המזונות העשירים בסידן מקבוצות מוצרי החלב והירקות? מהן “פצצות הסידן”? וגם: טיפים להורים שביניכם.
קרבונט

כל מה שרציתם לדעת על קרבונט: מדריך פשוט

האם אי פעם תהיתם מניין נוצרים הגזים במשקאות המוגזים שלכם או על איך אבקת האפייה עובדת? זה קרבונט! במאמר זה, נסביר על הקרבונט בצורה קלה ומהנה ויש גם הפתעה: איך קרבונט קשור למנגנון האנטי דלקתי של הגוף שלנו. 
קרוהן ותזונה

קרוהן ותזונה – כיצד תזונה מותאמת מסייעת לחולי קרוהן

במאמר הבא נסקור מהם המזונות המומלצים לחולים במחלת הקרוהן והאם שינוי תזונתי יכול לסייע בהפחתת תסמיני הדלקת. בנוסף – גישות תזונה שונות ופיתוח מדעי פורץ דרך. כנסו לקרוא.
מחקר חולי קרוהן סורוקה

גיוס חולי קרוהן למחקר קליני בבית החולים סורוקה

חולי קרוהן? המכון לגסטרואונקולוגיה, בית החולים סורוקה מגייס מתנדבים חולי קרוהן בינוניים וקשים לניסוי רפואי. טיפול בסידן קרבונט אמורפי לשיפור במצבם של חולי קרוהן בינוניים וקשים.
קרוהן והריון

מחלת קרוהן והריון – כל מה שחשוב לדעת

במאמר זה נתעמק בקשר המורכב בין מחלת קרוהן והריון. נדבר על ההשלכות העמוקות שעלולות להיות למחלה על פוריות האישה. מאמר זה נועד לסייע לנשים חולות קרוהן עם האתגרים והשיקולים העומדים בפניהן לקראת ההריון, וכיצד להיערך לקראתו בעקבות המחלה. 
מנופאוזה

מנופאוזה – תופעות גיל המעבר ודרכי טיפול

תופעות גיל המעבר יכולות להיות מטרידות ולהפריע לשגרת החיים. רוב הנשים יסבלו בעיקר מגלי חום ומאי סדירות במחזור. במאמר זה מידע חשוב על גיל המעבר שבאמצעותו תוכלי ללמוד כיצד להיערך אליו נכון. דרכי טיפול מומלצות, ומה הסכנה הכי גדולה שגיל המעבר מביא עימו. 
סידן אמורפי מחקר

אמורפיקל – רשימת המחקרים המלאה בהשתתפות החברה

במאמר זה תוכלו למצוא קישורים לכל המחקרים של אמורפיקל שפורסמו בשנים האחרונות החל מהוכחת הספיגה המוגברת של סידן קרבונט אמורפי וכן מחקרים שבוצעו בתחום העצם, אוסטאופורוזיס, הסרטן, החלל, קורונה, הפריה חוץ גופית ועוד
דילוג לתוכן