חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
✦ בשל עומס ייתכן וזמני המשלוחים יתארכו עד 7 ימי עסקים ✦
✦ בשל עומס ייתכן וזמני המשלוחים יתארכו עד 7 ימי עסקים ✦

איך מחסור בסידן קשור לעונת המעבר?

רבים מאיתנו אוהבים את עונות המעבר, בעיקר את האביב. יחד עם זאת, עונות המעבר עלולים לגרום לכאבי מפרקים ואוסטאופורוזיס. מדוע? ומה ניתן לעשות כדי להימנע מכאבים ומאוסטאופורוזיס בעונת המעבר?

אנחנו הישראלים אוהבים את עונות המעבר, ובעיקר את האביב.

מזג האוויר נפלא, ריח הפריחה משכר והכל פורח ומרגיש חדש. אבל יש גם כאלו שפחות אוהבים את עונות המעבר, ביניהם אנשים החולים במחלת האוסטיאופורוזיס. על פי מומחים, אחרי גיל 40, יחס ההרס והבנייה של העצם משתנה, ופעילות הריסת העצם מתחיל לעלות על פעילות בנייתה. ישנם מספר סיבות לפגיעה זו: ראשית, ומכיוון שהמחלה מושפעת בעיקר מהורמון המין הנקבי – אסטרוגן, יותר נשים, בפרט לאחר גיל המעבר, לוקות במחלה מאשר גברים. גורמים נוספים למחלה הם: גורמים הורמונליים שונים, מאמצים המופעלים על העצמות, משקל גוף נמוך, עישון, תרופות מסוימות (כגון שימוש בסטרואידים), מחלות כרוניות רבות (כגון דלקת פרקים) ותזונה.

חולי אוסטיאופורוזיס סובלים יותר מכאבים בעונות המעבר. שינויי העונות, טמפרטורות שונות ולחץ ברומטרי, משפיעים על כאבים בעצמות ובמפרקים. בשנים האחרונות מספר מחקרים רפואיים החלו לגבות טענות אלו. מחקר אוסטרלי מצא קורלציה בין שינויי טמפרטורות לכאבי פרקים, כאשר 92% מהמשתתפים סברו כי כאבים ונוקשות במפרקיהם הושפעו משינויי מזג אוויר. זאת ועוד, כ- 48% הצהירו שביכולתם לחזות שינויים קרבים במזג האוויר על פי הסימפטומים הנזכרים לעיל. נמצא שאנשים מתלוננים בעיקר על ארבעה תסמינים מרכזיים:
נוקשות, כאבים, שינוי גוון העור ושינוי בתחושה, כאשר בימים חמימים יותר יש הקלה בתסמינים אלו.

דנסיטי הינו תוסף סידן אמורפי יחיד מסוגו בעולם. זהו סידן המופיע בצורת חלקיקים אמורפיים תת-מיקרוניים והוא הוכח כבעל ספיגה כפולה מכל סידן אחר. מחקרים הוכיחו, כי זמינות הסידן האמורפי עבור העצם גבוהה משמעותית בזכות גודלם של חלקיקים אלו. עוד הוכח כי דנסיטי מפחית את שיעור דלדול העצם ב 50%, מעלה את שיעור בניית העצם ב 34% ומעלה את שיעור עמידות העצם ב 37%. מטופלים רבים מדווחים על הקלה כמעט מידית בכאבים כאשר הם נוטלים את התוסף האמורפי דנסיטי.

איך מחסור בסידן קשור לעונת המעבר?

בנוסף, כיוון שהחום מקל על התסמינים והכאבים, כדאי לבצע פעילות גופנית לחימום המפרקים. הפעילות הגופנית הינה מרכיב חשוב בטיפול באוסטיאופורוזיס והיא יכולה גם להעלות את צפיפות העצם, וגם לחזק את השרירים וכך להקטין סיכון לשברים. הפעילות הגופנית המומלצת היא כזו שאינה מסכנת את חולי האוסטיאופורוזיס בשברים פוטנציאליים ושחיקת העצם, כגון תרגילי פיזיותרפיה, הידרותרפיה ופעילות גופנית מתונה ותכופה המסייעים לשיפור צפיפות העצם ועוצרים את התדלדלותה ולו במעט:

פעילות עדינה – הליכה. הליכה הינה פעילות גופנית זמינה מאוד והיא עדיפה מאשר ספורט שעלול לזעזע או לגרום לשברים בעצמות המוחלשות. לחיזוק העצמות בחלק גוף העליון, ניתן לשאת משקולות גוף קלות בעת ההליכה.

פעילות כנגד התנגדות – פעילות בה עובדים כנגד משקל הגוף או משתמשים במכשירים כמו גומיות כושר ומשקולות. המתח שנוצר מחזק את השרירים.

רכיבה על אופניים – מלבד ההנאה הצרופה ברכיבה, פעילות זו מאד מומלצת בשל תרומתה לבניית מסת עצם ולשימור מסה קיימת. רכיבה בשטח אף עדיפה על רכיבה בכביש. במחקר שנערך, נמצא, כי לאנשים שרוכבים בקביעות במסלולי שטח, הייתה מסת עצם בעלת צפיפות גבוהה יותר, הדבר קשור כנראה לעובדה, שרכיבת השטח מערבת יותר פעילות כוח, בהשוואה לרכיבה במישור.

תרגילי יציבה – חיזוק שרירי הגב, הכתפיים ומתיחה של שרירי החזה יוצרת התנגדות של שרירי עמוד השדרה, אלו תורמים ליציבות טובה ומונעים כאבים.

תרגילי שווי משקל – בגלל הסיכון המוגבר של חולי אוסטיאופורוזיס לשברים בעצמות (בעיקר בירך ובשורש כף היד), חשוב לעבוד על שווי המשקל בכדי למנוע נפילות.

“דנסיטי” כשר באישור הבד”צ העדה החרדית לימות השנה וכשר לפסח בהשגחת הרבנות בלבד.

מוקד שירות הלקוחות שלנו ישמח לתת לך מידע נוסף.

ניתן לפנות אלינו באמצעות טופס צור קשר או באמצעות מוקד שירות לקוחות 24/7   1-700-70-9524

שתפו:

Facebook
Twitter
LinkedIn

למידע נוסף ולהזמנות צרו קשר:

מאמרים נוספים

אוסטאופורוזיס תזונה

אוסטאופורוזיס תזונה – המלצות תזונתיות להתמודדות עם המחלה

אוסטאוארטריטיס

אוסטאוארטריטיס – כל מה שכדאי לדעת

אוסטאוארטריטיס היא דלקת מפרקים ניוונית הנפוצה והאגרסיבית ביותר. בכתבה הבא נסקור תסמינים ודרכי טיפול אשר יסייעו לכם במידה ואתם סובלים מהמחלה.
שיפור בצפיפות העצם

האם אפשר לשפר צפיפות עצם? הוכחה מחקרית

במחקר כפול סמיות ייחודי שכלל 35 נשים הסובלות מאוסטאופניה, נצפו תוצאות מובהקות שהראו שיפור בצפיפות העצם וכן עדויות ביולוגיות למניעת דלדול עצם אצל נשים שצרכו 400 מ”ג סידן ננו אמורפי ביום (שתי קפליות דנסיטי של 200 מ”ג).
מזונות עשירים בסידן

39 מזונות עשירים בסידן שכדאי להכיר (וגם לצרוך)

מהם המזונות העשירים בסידן מקבוצות מוצרי החלב והירקות? מהן “פצצות הסידן”? וגם: טיפים להורים שביניכם.
קרבונט

כל מה שרציתם לדעת על קרבונט: מדריך פשוט

האם אי פעם תהיתם מניין נוצרים הגזים במשקאות המוגזים שלכם או על איך אבקת האפייה עובדת? זה קרבונט! במאמר זה, נסביר על הקרבונט בצורה קלה ומהנה ויש גם הפתעה: איך קרבונט קשור למנגנון האנטי דלקתי של הגוף שלנו. 
קרוהן ותזונה

קרוהן ותזונה – כיצד תזונה מותאמת מסייעת לחולי קרוהן

במאמר הבא נסקור מהם המזונות המומלצים לחולים במחלת הקרוהן והאם שינוי תזונתי יכול לסייע בהפחתת תסמיני הדלקת. בנוסף – גישות תזונה שונות ופיתוח מדעי פורץ דרך. כנסו לקרוא.
מחקר חולי קרוהן סורוקה

גיוס חולי קרוהן למחקר קליני בבית החולים סורוקה

חולי קרוהן? המכון לגסטרואונקולוגיה, בית החולים סורוקה מגייס מתנדבים חולי קרוהן בינוניים וקשים לניסוי רפואי. טיפול בסידן קרבונט אמורפי לשיפור במצבם של חולי קרוהן בינוניים וקשים.
קרוהן והריון

מחלת קרוהן והריון – כל מה שחשוב לדעת

במאמר זה נתעמק בקשר המורכב בין מחלת קרוהן והריון. נדבר על ההשלכות העמוקות שעלולות להיות למחלה על פוריות האישה. מאמר זה נועד לסייע לנשים חולות קרוהן עם האתגרים והשיקולים העומדים בפניהן לקראת ההריון, וכיצד להיערך לקראתו בעקבות המחלה. 
מנופאוזה

מנופאוזה – תופעות גיל המעבר ודרכי טיפול

תופעות גיל המעבר יכולות להיות מטרידות ולהפריע לשגרת החיים. רוב הנשים יסבלו בעיקר מגלי חום ומאי סדירות במחזור. במאמר זה מידע חשוב על גיל המעבר שבאמצעותו תוכלי ללמוד כיצד להיערך אליו נכון. דרכי טיפול מומלצות, ומה הסכנה הכי גדולה שגיל המעבר מביא עימו. 
סידן אמורפי מחקר

אמורפיקל – רשימת המחקרים המלאה בהשתתפות החברה

במאמר זה תוכלו למצוא קישורים לכל המחקרים של אמורפיקל שפורסמו בשנים האחרונות החל מהוכחת הספיגה המוגברת של סידן קרבונט אמורפי וכן מחקרים שבוצעו בתחום העצם, אוסטאופורוזיס, הסרטן, החלל, קורונה, הפריה חוץ גופית ועוד
דילוג לתוכן