חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
✦ בשל עומס ייתכן וזמני המשלוחים יתארכו עד 7 ימי עסקים ✦
✦ בשל עומס ייתכן וזמני המשלוחים יתארכו עד 7 ימי עסקים ✦

כל מה שצריך לדעת על אוסטאופורוזיס בהריון

הסיבות להתרחשות אוסטאופורוזיס בהריון אינן ידועות במלואן,אולם אוסטאופורוזיס בהריון הוא מצב נדיר ביותר. בכתבה הבאה כל מה שרציתם לדעת על אוסטאופורוזיס בהריון, אבחון, טיפול מניעה ועצות שימושיות להתנהלות כללית לבריאות העצם בהריון

אוסטאופורוזיס הוא מצב רפואי המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם, במיוחד נשים. הוא מאופיין בעצמות מוחלשות, המועדות יותר לשברים. במהלך ההריון גוף האישה עובר שינויים הורמונליים העלולים להשפיע על בריאות העצם. בריאות העצם במהלך ההריון היא קריטית, שכן היא משפיעה לא רק על האם אלא גם על התינוק המתפתח. במאמר זה נחקור את הסימפטומים של אוסטאופורוזיס במהלך ההיריון, את אפשרויות הטיפול הקיימות, וטיפים לשמירה על בריאות העצם לאורך שלב חשוב זה בחיים. נדון גם באוסטאופורוזיס לאחר לידה, דאגה פחות מוכרת אך משמעותית לא פחות לאמהות טריות.

אוסטאופורוזיס בהריון

הסיבות להתרחשות אוסטאופורוזיס בהריון

הסיבות להתרחשות אוסטאופורוזיס בהריון אינן ידועות במלואן, ובמחקרים שנעשו במהלך השנים האחרונות עדיין לא התקבלה תשובה חד משמעית, שכן אוסטאופורוזיס בהריון הוא מצב נדיר ביותר. הסיבות העיקריות על פי מה שגילו עד כה, הן לרוב סיבות הורמונליות. עקב שינויים בהורמוני האישה המשפיעים על פעולת תאי עצם, יכול להיגרם מצב של איבוד מואץ של מסת עצם. כמו כן, מחלות קודמות להריון עלולות להשפיע גם כן. טיפולים תרופתיים מסויימים גורמים לתופעות לוואי שחלקן כוללות השפעה על מערכת החיסון ובפרט על תאי העצם. במצבים כאלה פעולת התאים מפרקי העצם גוברת על פעולת התאים בוני העצם ועל כן יש איבוד של מסת עצם.

גורמים נוספים כמו הפסקת פעילות גופנית עלולים להשפיע גם כן. נשים רבות בהריון מפסיקות להתאמן בשל חוסר נוחות. התסמינים של הבחילות, ההקאות והעייפות בעיקר בטרימסטר הראשון להריון, גורמים לנשים להיות פחות פעילות. ידוע שפעילות גופנית חשובה לבניית עצם, ואי פעילות גופנית יכולה להביא גם לאיבוד מסת עצם. כשמשקללים כל גורמי סיכון אלו, מבינים שאישה בהריון חשופה יותר לחלות באוסטיאופניה וחמור מכך, באוסטאופורוזיס.

תסמינים כלליים של אוסטאופורוזיס

אוסטאופורוזיס כמעט תמיד אינו מורגש עד שמתרחש שבר. אנשים רבים אינם חווים סימפטומים בשלבים המוקדמים של המחלה. עם זאת, תסמינים כלליים של אוסטאופורוזיס יכולים לכלול כאב ונוקשות במפרקים, ירידה בניידות, ועלייה בסיכון להתרחשות שברים אפילו פציעות קלות או תאונות. נשים עם אוסטאופורוזיס עשויות גם לחוות אובדן הדרגתי של גובה או שינויים ביציבה שלהן. זאת עקב היתכנות של שברי דחיסה בחוליות עמוד השבירה.

תסמינים ספציפיים לאוסטאופורוזיס במהלך ההריון

נשים בהריון עם אוסטאופורוזיס עשויות לחוות תסמינים דומים לאלה שהוזכרו לעיל, יחד עם עוד תסמינים ספציפיים להריון. למשל כאבי גב הם תלונה נפוצה במהלך ההיריון ועלולים להחמיר כתוצאה מעצמות מוחלשות בעמוד השדרה. שינויים ביציבה, כגון עקומה בולטת יותר בגב התחתון (המכונה לורדוזיס), עשויים להיות בולטים יותר גם אצל נשים עם אוסטאופורוזיס.
בנוסף, המשקל המוגבר והלחץ על האגן במהלך ההריון יכולים להעלות סיכון לחוות שברים באגן בקרב נשים הסובלות מאוסטאופורוזיס. הסכנה בשברים באגן עצומה, כי מצב זה יכול להוביל לסיבוכים במהלך הלידה, כגון קשיים עם המיקום של התינוק או את הצורך בניתוח קיסרי.

 

הבחנה בין תסמיני אוסטאופורוזיס לבין אי נוחות רגילה בהריון

רבים מהתסמינים הקשורים באוסטאופורוזיס ניתן לייחס גם לאי הנוחות הרגילה של ההריון. לדוגמה, כאבי גב, כאבי פרקים ושינויים ביציבה, אלו הם תסמינים שכיחים עבור נשים הרות רבות, ללא קשר אם יש להן אוסטאופורוזיס. עם זאת, אם תסמינים אלה מחמירים או מתמשכים, כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל כדי לשלול התפתחות של אוסטאופורוזיס בהריון.

מתי להתייעץ עם הרופא המטפל
אם את בהיריון וחושדת שיש לך אוסטאופורוזיס, חיוני להתייעץ עם הרופא שלך להערכה יסודית. הבדיקה צריכה לכלול בדיקה גופנית, סקירה של ההיסטוריה הרפואית והמשפחתית שלך, וכן צילומי הדמיה כגון רנטגן או בדיקת צפיפות עצם. אבחון מוקדם והתערבות יכולים לסייע במניעת סיבוכים ולהבטיח שתקבלי את הטיפול המתאים במהלך ההיריון.

טיפול באוסטיאופורוזיס במהלך ההריון

חשיבות האבחון המוקדם
אבחון מוקדם של אוסטאופורוזיס במהלך ההיריון הוא קריטי, שכן הוא מאפשר התערבות מהירה וטיפול כדי למזער את הסיכון לסיבוכים. נשים בהריון המאובחנות עם אוסטאופורוזיס יכולות לקבל טיפול במהלך ההריון ובכך למנוע התדרדרות במצב הרפואי שהוא מסוכן ואף בלתי הפיך.

טיפולים לא תרופתיים

פעילות גופנית ופיזיותרפיה: לפעילות גופנית ופיזיותרפיה תפקיד חשוב בכל הנוגע לאוסטאופורוזיס במהלך ההריון. תרגילים עדינים הכוללים התנגדות, כגון הליכה או שחייה, יכולים לעזור לשמור על חוזק העצם ולשפר את טונוס השרירים הכללי, מה שיכול לעזור לתמוך בעמוד השדרה ובמפרקים אחרים נושאי משקל. פיזיותרפיסט יכול לבנות תוכנית אימונים מותאמת אישית הלוקחת בחשבון את הצרכים, היכולות ושלב ההריון של האישה.
שינויים תזונתיים: אכילת תזונה מאוזנת הכוללת שפע של מזונות עשירים בסידן, כגון מוצרי חלב, עלים ירוקים ודגנים מועשרים, יכולה לעזור לתמוך בבריאות העצם במהלך ההריון. נוסף על כך, צריכת מזונות עשירים בוויטמין D, כמו דגים שמנים, ביצים ומוצרי חלב מועשרים, יכולה לעזור להבטיח צריכה מספקת של אב המזון החיוני הזה.

טיפול תרופתי

במקרה חמור של אוסטאופורוזיס ימליץ הרופא המטפל ליטול תוסף תזונה על מנת לתגבר את העצמות בסידן. קיימים בשוק תוספי סידן רבים, וחשוב לבחור את תוסף הסידן שספיגתו מוגברת.

במקרים מסוימים, הרופא המטפל ימליץ גם על ביספוספונטים. זוהי קבוצה של תרופות המסייעות להאט את אובדן העצם וניתן לשקול שימוש בהן במהלך ההיריון, אם כי חשוב לדעת שלתרופות אלו תופעות לוואי ולעיתים יעילותן פוחתת אל מול תופעות הלוואי שלהן.

 

הנחיות לשמירה על בריאות העצם במהלך ההריון

חשיבות התזונה הנכונה
תזונה מאוזנת היטב המספקת כמות מספקת של סידן וויטמין D חיונית לשמירה על בריאות העצם במהלך ההריון. נשים בהריון צריכות לשאוף לצרוך לפחות 1,000 מ”ג סידן ו-600 יח’ בינל’ של ויטמין D מדי יום כדי לתמוך בבריאות העצם שלהן ובהתפתחות תינוקן.

מזונות עשירים בסידן
מוצרי חלב, כגון חלב, יוגורט וגבינה, הם מקורות מצוינים לסידן. מזונות אחרים עשירים בסידן כוללים עלים ירוקים (כמו קייל), דגנים מועשרים, שקדים וטופו המכילים סידן גופרתי. שילוב מזונות אלה בתזונה שלך יכול לעזור להבטיח כי אתה עונה על הצרכים היומיים שלך סידן במהלך ההריון.

מקורות ויטמין D
ויטמין D חיוני לספיגת סידן ולבריאות הכללית של העצם. דגים שמנים (כמו סלמון, מקרל וסרדינים), ביצים ומוצרי חלב מועשרים הם מקורות טובים לויטמין D. נוסף על כך, הגוף יכול לייצר ויטמין D באמצעות חשיפה לאור השמש. עם זאת, יש להימנע מחשיפה מוגזמת לשמש, מה שעלול להגביר את הסיכון לסרטן העור.

המלצות פעילות גופנית לנשים בהריון
פעילות גופנית סדירה במהלך ההריון יכולה לעזור לשמור על בריאות העצם, לשפר את טונוס השרירים ולתמוך בבריאות הכללית וברווחה הכללית. תרגילי נשיאת משקל, כגון הליכה, שחייה או פעילות אירובית בעצימות נמוכה, מועילים במיוחד לשמירה על צפיפות העצם. נשים בהריון צריכות להתייעץ עם הרופא המטפל שלהן לקבלת הדרכה לגבי שגרת פעילות גופנית מתאימה בהתאם לצרכים האישיים שלהן ולשלב ההריון בו הן נמצאות.

פעילות גופנית למניעת אוסטאופורוזיס בהיריון

שינויים באורח החיים לתמיכה בבריאות העצם
בנוסף לתזונה נכונה ופעילות גופנית, שינויים מסוימים באורח החיים יכולים לעזור לתמוך בבריאות העצם במהלך ההריון. אלה כוללים:
– הימנעות מעישון וצריכת אלכוהול מופרזת, שכן הרגלים אלה יכולים להשפיע לרעה על צפיפות העצם.
– תרגול יציבה נכונה, אשר יכול לעזור להקל על כאבי גב ולמזער את הסיכון לשברים בעמוד השדרה.
– נעילת נעליים מתאימות עם תמיכת קשת טובה כדי לסייע בשמירה על שיווי משקל ולהפחית את הסיכון לנפילות ופציעות.

בדיקות תקופתיות וטיפול טרום לידתי
נשים בהריון עם אוסטאופורוזיס צריכות לקבל טיפול טרום לידתי קבוע, כולל בדיקות, בדיקות דם ובדיקות הדמיה לפי הצורך. זה יכול לעזור להבטיח שתוכנית הטיפול שלהן תישאר יעילה ומתאימה ויכולה לעזור לזהות סיבוכים פוטנציאליים בשלב מוקדם.

 

אוסטאופורוזיס לאחר לידה

השפעת ההנקה על בריאות העצם
להנקה יכולה להיות השפעה זמנית על צפיפות העצם של האישה, מכיוון שהגוף מגייס מאגרי סידן לייצור חלב אם. זה יכול לגרום לירידה קלה בצפיפות העצם במהלך תקופת ההנקה, במיוחד בחודשים הראשונים לאחר הלידה. עם זאת, ברוב המקרים, צפיפות העצם חוזרת לרמות שלפני ההריון לאחר הפסקת הנקה או הפחתתה.

תסמינים של אוסטאופורוזיס לאחר לידה

אוסטאופורוזיס לאחר לידה יכול להופיע עם תסמינים דומים לאלה שחוו במהלך ההריון, כגון כאבי גב, כאבי פרקים וסיכון מוגבר לשברים. במקרים מסוימים, נשים עשויות שלא להבין שיש להן אוסטאופורוזיס לאחר לידה עד שהן חוות שבר או לעבור סריקת צפיפות עצם.

אפשרויות טיפול ואסטרטגיות מניעה

הטיפול באוסטאופורוזיס לאחר לידה כולל בדרך כלל את אותן גישות המשמשות במהלך ההריון, כולל תוספי סידן וויטמין D, תרופות לפי הצורך, ושינויים באורח החיים כגון פעילות גופנית ותזונה מאוזנת. נשים מניקות צריכות להמשיך לצרוך כמות מספקת של סידן וויטמין D כדי לתמוך הן בבריאות העצם שלהן והן בצרכים התזונתיים של תינוקן.

חשיבות ניטור בריאות העצם לאחר לידה
נשים שחוו אוסטאופורוזיס במהלך ההיריון או נמצאות בסיכון גבוה לאוסטאופורוזיס לאחר לידה צריכות להמשיך להיות במעקב על ידי הרופא המטפל שלהן. מעקב זה עשוי לכלול בדיקות קבועות, בדיקות דם והדמיה כדי להעריך את צפיפות העצם ואת הבריאות הכללית. התערבות מוקדמת וניהול שוטף יכולים לסייע במניעת סיבוכים ולהבטיח בריאות עצם אופטימלית הן לאם והן לתינוקה.

קפליות דנסיטי לספיגה מוגברת – סידן קרבונט אמורפי

נשים רבות דיווחו על שינויים לטובה בבדיקת צפיפות מסת העצם לאחר נטילה קבועה של קפליות דנסיטי מסדרת אמורפיקיור. המוצרים של אמורפיקיור מהווים פריצת דרך בתחום האוסטאופורוזיס. במחקר קליני הוכחה ספיגה של פי 2 עד 4.6 של סידן קרבונט אמורפי יותר מכל תוסף סידן אחר שקיים. “קפליות דנסיטי” מכילות סידן קרבונט אמורפי, שתכונותיו ייחודיות בהשוואה לכל תוספי הסידן בשוק. גודלו ננומטרי והוא חסר צורה ובזכות תכונות אלו הוכיח במחקרים כי הוא נספג הרבה יותר בגוף.

קפליות דנזיטי לאוסטאופורוזיס בהריון

לסיכום
אוסטאופורוזיס במהלך ההריון מהווה חשש משמעותי הדורש תשומת לב מיידית וטיפול מתאים. על ידי הבנת התסמינים, פנייה לאבחון מוקדם ומעקב אחר תוכנית טיפול מקיפה, נשים בהריון יכולות לנהל ביעילות את בריאות העצם שלהן ולמזער סיבוכים הקשורים לאוסטאופורוזיס. אוסטאופורוזיס לאחר לידה הוא היבט מכריע נוסף של בריאות העצם, ואסור להתעלם ממנו. תשומת לב לבריאות העצם במהלך ההריון ואחריו יכולה לעזור להבטיח עתיד בריא ומאושר הן לאם והן לתינוק.

 

שתפו:

Facebook
Twitter
LinkedIn

למידע נוסף ולהזמנות צרו קשר:

מאמרים נוספים

אוסטאופורוזיס תזונה

אוסטאופורוזיס תזונה – המלצות תזונתיות להתמודדות עם המחלה

אוסטאוארטריטיס

אוסטאוארטריטיס – כל מה שכדאי לדעת

אוסטאוארטריטיס היא דלקת מפרקים ניוונית הנפוצה והאגרסיבית ביותר. בכתבה הבא נסקור תסמינים ודרכי טיפול אשר יסייעו לכם במידה ואתם סובלים מהמחלה.
שיפור בצפיפות העצם

האם אפשר לשפר צפיפות עצם? הוכחה מחקרית

במחקר כפול סמיות ייחודי שכלל 35 נשים הסובלות מאוסטאופניה, נצפו תוצאות מובהקות שהראו שיפור בצפיפות העצם וכן עדויות ביולוגיות למניעת דלדול עצם אצל נשים שצרכו 400 מ”ג סידן ננו אמורפי ביום (שתי קפליות דנסיטי של 200 מ”ג).
מזונות עשירים בסידן

39 מזונות עשירים בסידן שכדאי להכיר (וגם לצרוך)

מהם המזונות העשירים בסידן מקבוצות מוצרי החלב והירקות? מהן “פצצות הסידן”? וגם: טיפים להורים שביניכם.
קרבונט

כל מה שרציתם לדעת על קרבונט: מדריך פשוט

האם אי פעם תהיתם מניין נוצרים הגזים במשקאות המוגזים שלכם או על איך אבקת האפייה עובדת? זה קרבונט! במאמר זה, נסביר על הקרבונט בצורה קלה ומהנה ויש גם הפתעה: איך קרבונט קשור למנגנון האנטי דלקתי של הגוף שלנו. 
קרוהן ותזונה

קרוהן ותזונה – כיצד תזונה מותאמת מסייעת לחולי קרוהן

במאמר הבא נסקור מהם המזונות המומלצים לחולים במחלת הקרוהן והאם שינוי תזונתי יכול לסייע בהפחתת תסמיני הדלקת. בנוסף – גישות תזונה שונות ופיתוח מדעי פורץ דרך. כנסו לקרוא.
מחקר חולי קרוהן סורוקה

גיוס חולי קרוהן למחקר קליני בבית החולים סורוקה

חולי קרוהן? המכון לגסטרואונקולוגיה, בית החולים סורוקה מגייס מתנדבים חולי קרוהן בינוניים וקשים לניסוי רפואי. טיפול בסידן קרבונט אמורפי לשיפור במצבם של חולי קרוהן בינוניים וקשים.
קרוהן והריון

מחלת קרוהן והריון – כל מה שחשוב לדעת

במאמר זה נתעמק בקשר המורכב בין מחלת קרוהן והריון. נדבר על ההשלכות העמוקות שעלולות להיות למחלה על פוריות האישה. מאמר זה נועד לסייע לנשים חולות קרוהן עם האתגרים והשיקולים העומדים בפניהן לקראת ההריון, וכיצד להיערך לקראתו בעקבות המחלה. 
מנופאוזה

מנופאוזה – תופעות גיל המעבר ודרכי טיפול

תופעות גיל המעבר יכולות להיות מטרידות ולהפריע לשגרת החיים. רוב הנשים יסבלו בעיקר מגלי חום ומאי סדירות במחזור. במאמר זה מידע חשוב על גיל המעבר שבאמצעותו תוכלי ללמוד כיצד להיערך אליו נכון. דרכי טיפול מומלצות, ומה הסכנה הכי גדולה שגיל המעבר מביא עימו. 
סידן אמורפי מחקר

אמורפיקל – רשימת המחקרים המלאה בהשתתפות החברה

במאמר זה תוכלו למצוא קישורים לכל המחקרים של אמורפיקל שפורסמו בשנים האחרונות החל מהוכחת הספיגה המוגברת של סידן קרבונט אמורפי וכן מחקרים שבוצעו בתחום העצם, אוסטאופורוזיס, הסרטן, החלל, קורונה, הפריה חוץ גופית ועוד
דילוג לתוכן